آریا طاری 

 

نکو دوباره به اهواز برگشت و برای اولین بار پس از ترک فولاد، روبه‌روی این تیم قرار گرفت. یک تساوی سرد در یک بازی بسیار جدی از سوی هر دو تیم. به نظر می‌رسد در این نبرد، نباختن اولویت کلیدی نکو و مارتینز به شمار می‌رفت. سرمربی اسپانیایی فولاد به خوبی می‌دانست که متوقف کردن تیم صدرنشین لیگ برتر، یک امتیاز مثبت برای کارنامه‌اش به حساب می‌آید و جواد هم می‌خواست قبل از دربی، تیمش را از خطر یک باخت روحیه‌ خراب‌کن دور نگه دارد. آبی‌ها با این نتیجه، هنوز صدرنشین رقابت‌های لیگ برتر هستند.

 

معمولی، بیرون از خانه

استقلال این فصل در آزادی، عالی نتیجه گرفته است. آنها صددرصد بازی‌های خانگی این فصل را برده‌اند و در پنج بازی به 15 امتیاز کامل رسیده‌اند. این آمار برای استقلال درخشان به نظر می‌رسد اما جالب است بدانید که همین تیم در نبردهای بیرون از خانه، تیم ششم جدول لیگ به شمار می‌رود. استقلال این فصل در ۶ نبرد خارج از آزادی، فقط نفت آبادان و مس رفسنجان را شکست داده و در چهار بازی دیگر نتوانسته به برتری دست پیدا کند. این تیم در 6 بازی بیرون از خانه فقط هفت گل زده و چهار گل نیز دریافت کرده است. این مشکلی است که نکو و شاگردها برای قهرمانی در لیگ باید به آن غلبه کنند. فعلا فاصله بین کیفیت استقلال در بازی‌های خانگی و خارج از خانه، کمی زیاد به نظر می‌رسد.

 

صالح، مدافع وسط شد 

جواد در این بازی یامگا را از ابتدا در ترکیب اصلی قرار نداد. دلیل این تصمیم هم واضح به نظر می‌رسد. صالح حردانی چند سال برای فولاد بازی کرده و طبیعی بود که در این جدال روبه‌روی تیم سابقش، از ابتدا به زمین برود. حردانی بازی را در پست وینگ بک راست شروع کرد اما اواخر نیمه اول، ایمان سلیمی آسیب دید و ناچار به ترک زمین مسابقه شد. بعد از این مصدومیت، نکو تصمیم گرفت یامگا را به درون زمین بفرستد و از اینجا به بعد، صالح یکی از سه مدافع میانی تیمش شد. بازیکنی که نمایش خوبی هم در این نبرد داشت و توانست با استفاده از سرعتی که در دفاع داشت، عملکرد خوبی را به نمایش بگذارد. با این وجود به نظر می‌رسد ایمان سلیمی مشکلی برای حضور در دربی ندارد و صالح آن مسابقه را از روی نیمکت شروع خواهد کرد. چراکه احتمالا یامگا نیز در شهرآورد فیکس می‌شود. 

 

ریسکی که نتیجه داد

تصمیم سرمربی فولاد برای بازی دادن به چند بازیکن جوان، تصمیم جالبی در این مسابقه به حساب می‌آمد. او محمد عسکری ۱۷ ساله را که به تازگی از جام جهانی نوجوانان آمده بود، در ترکیب اصلی قرار داد و عسکری نیز نمایش بسیار خوبی در این بازی داشت. به نظر می‌رسد در  آینده نزدیک چیزهای بیشتری از این بازیکن خواهیم شنید. محمد خادمی و ارغند نیز دو بازیکن زیر 23 سال دیگری بودند که با تصمیم ایگناسیو در ترکیب اصلی قرار گرفتند. در حقیقت سرمربی فولاد تصمیم گرفت با عبور از اسم‌ها، یک تیم جوان را در زمین مسابقه قرار بدهد. تیمی که به خوبی از پس وظیفه‌اش برای مهار کردن استقلال برآمد.

 

صحنه‌های باورنکردنی 

ظاهرا فرقی ندارد که جواد نکونام سرمربی فولاد باشد یا با تیم دیگری در این ورزشگاه قرار بگیرد، حضور او در فولاد آره‌نا همیشه جنجال‌برانگیز است. درگیری‌های بازی فولاد و استقلال از درون زمین شروع شد و به مرور زمان به بیرون از زمین مسابقه نیز سرایت کرد. پس از سوت پایان داور، نیمکت‌‎ها به شکلی عجیب و باورنکردنی با هم درگیر شدند و لحظه‌هایی باورنکردنی رقم خورد. ظاهرا مربی گلرهای فولاد به دلایلی از دست مهدی هاشمی‌نسب عصبانی بود و می‌خواست شخصا او را تنبیه کند. به هر حال این صحنه‌ها اصلا تماشایی به نظر نمی‌رسیدند. اینکه چرا بازی‌های حساس در اهواز باید همواره به این سمت و سو کشیده شوند، موضوعی است که جای بحث زیادی دارد. این اولین بار نیست که چنین اتفاقی در فولاد آره‌نا رخ می‌دهد. 

 

این ورزشگاه زیبا... 

فولاد آره‌نا به لحاظ طراحی، یکی از زیباترین ورزشگاه‌های فوتبال ایران است. نزدیک بودن سکوها به زمین نیز در این استادیوم اتفاق خوبی به شمار می‌رود اما در همین ورزشگاه زیبایی که گوش تا گوش پر شده بود، صحنه‌های زشتی نیز اتفاق افتاد. پرتاب بطری از سوی طرفداران هر دو تیم به زمین مسابقه، اتفاقی است که نباید تکرار شود. جالب اینکه اصلا ورود بطری به ورزشگاه ممنوع است اما همه تماشاگرها به راحتی با خودشان بطری روی سکوها می‌برند. لیزر انداختن به چشم دروازه‌بان‌ها نیز موضوع عجیب دیگری است که باید بدون هیچ شک و تردیدی اصلاح شود. این اتفاق‌ها قطعا برازنده فوتبال ایران نیستند و تصویری خشمناک از این فوتبال ارائه می‌کنند. چقدر حیف که این استادیوم زیبا، به چنین صحنه‌های ناخوشایندی وصل شود و چنین قاب‌های زشتی را بسازد.