آریا طاری

هفته چهارم لیگ قهرمانان، صعود 6 تیم را به مرحله بعدی قطعی کرد. شاید خاص‌ترین نتیجه این هفته، شکست تلخ پی‌اس‌جی برابر میلان بود. تیم پرستاره لوئیس انریکه با کیلیان امباپه حالا دو بار در همین فصل از لیگ قهرمانان شکست خورده و شاید اصلا به دور بعدی راه پیدا نکند. ادامه گلزنی‌های فوق‌العاده هری کین با بایرن، ادامه روزهای سیاه یونایتد با تن‌هاگ و البته ادامه وسواس کارلتو برای استفاده از آردا گولر، داستان‌های مهم دیگری بودند که این هفته در لیگ قهرمانان اتفاق افتادند.

آردا،   نیامد  که   نیامد! 

همه هواداران رئال مادرید و بدون شک همه مردم ترکیه، منتظر این بود که آنچلوتی در بازی ساده با براگا برای چند دقیقه به آردا گولر بازی بدهد. ستاره جوان فوتبال ترکیه در تابستان تا یک قدمی پیوستن به بارسا رفت و سرانجام از رئال مادرید سر درآورد. گولر اما از زمان پیوستن به تیم مادریدی مدام مصدوم بوده و شرایط خوبی را پشت سر نگذاشته است. او بالاخره در جدال این هفته تیمش در لیگ قهرمانان در فهرست قرار گرفت و روی نیمکت نشست اما مادریدی‌ها هر چقدر منتظر ماندند، خبری از این بازیکن نشد. کارلتو هم در پایان بازی اعلام کرد که باید بیشتر مراقب این بازیکن باشد و برای استفاده از او در زمین عجله ندارد. شاید این مربی نگران بود که اولین بازی آردا، به یک مصدومیت دیگر برای او گره بخورد.

ماشین   انگلیسی! 

کاری که هری کین این فصل در ترکیب بایرن انجام داده، حیرت‌انگیز به نظر می‌رسد. هری فقط چند روز بعد از هت‌تریک در در کلاسیکر فوتبال آلمان روبه‌روی دورتموند، این بار برابر گالاتاسرای دو گل زد و با چهارمین برد متوالی، بایرن را از همین حالا به مرحله بعدی لیگ قهرمانان فرستاد. او به معنی واقعی کلمه، یک ماشین گلزنی برای مونیخی‌ها به شمار می‌رود و طرفداران این تیم به شدت از داشتن او راضی هستند. هری البته از زمان پیوستن به تیم توخل، فعلا دو جام را از دست داده اما این فصل برای بردن بوندس‌لیگا و قهرمانی در اروپا انگیزه‌های بسیار زیادی دارد.

یونایتد   مرده   است

حال و روز منچستریونایتد انگار هرگز درست‌شدنی نیست. حتی زدن دو گل زودهنگام به کپنهاگن از سوی هویلون هم برای بردن این بازی قطعی نبود. اواخر نیمه اول همین بازی، مارکوس رشفورد به خاطر یک خطای خشن از زمین اخراج شد و پس از آن یونایتد دیگر تحت هیچ شرایطی به حالت عادی برنگشت. آنها تا از قبل پایان نیمه اول، دو گل خوردند. تیم تن‌هاگ با پنالتی برونو در نیمه دوم، دوباره از حریف جلو افتاد اما اشتباه‌های دفاعی پرشمار این تیم، تیم دانمارکی را برنده این ماراتن کرد. یونایتد برای اولین بار در همه تاریخش در یک بازی اروپایی بعد از جلو افتادن با دو گل، بازنده شد. این تیم برای اولین بار از سال 2014 در یک بازی، برتری دو گله را با شکست عوض کرد. آیا دوران اریک تن‌هاگ در یونایتد دیگر رسما به پایان رسیده است؟ به نظر می‌رسد شمارش معکوس برای رفتن این مربی نیز آغاز شده و او دیگر شانس زیادی برای ماندن در منچستر ندارد. دو بازی آخر یونایتد در این گروه، در ترکیه روبه‌روی گالا و در انگلیس مقابل بایرن خواهد بود. بعید است تیم تن‌هاگ در هیچ‌کدام از این دو بازی حرف زیادی برای گفتن داشته باشد. شاید آنها از این گروه حتی به لیگ اروپا هم صعود نکنند.

شگفتی ‌ساز   جدید؟

نتایج رئال سوسیه‌داد در رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان اروپا به شدت مورد توجه قرار گرفته‌اند. این تیم با شکست دادن بنفیکا با سه گل، به سومین برد متوالی‌اش در اروپا رسید. از سال 1982 به بعد، این باشگاه چنین کار بزرگی انجام نداده بود. سوسیه‌داد با این نتیجه، به دور بعدی نیز صعود کرد و بنفیکا را نیز رسما از جدول بازی‌ها بیرون انداخت. تیم پرتغالی بعد از نتایج خوب فصل گذشته در لیگ قهرمانان، این بار خیلی زود ناچار به ترک این مسابقه‌ها شد.

باران  پول   بر  سر   یار   قدیمی!‌

جی جی دوناروما این هفته به سن‌سیرو برگشت تا در لباس پی‌اس‌جی با تیم سابقش روبه‌رو شود. هواداران میلان هم از خجالت او درآمدند و با اسکناس‌هایی که از قبل با تصویر این دروازه‌بان چاپ کرده بودند، از او استقبال کردند. دوناروما که سال‌های زیادی در عضویت رده‌های سنی مختلف میلان بود، به خاطر نپذیرفتن پیشنهاد مالی باشگاه، این تیم را ترک کرد. اتفاق شیرین‌تر این بازی برای طرفداران روسونری، شکست دادن لوئیجی و رسیدن به همه امتیازهای بازی بود.

تیمی   که  خودی‌ها  را   می‌ترساند

از زمان بازگشت لواندوفسکی و رافینیا، اوضاع بارسا نه‌تنها بهتر نشده بلکه حتی شکل بدتری هم به خودش گرفته است. این تیم بعد از شکست در کلاسیکو، روبه‌روی سوسیه‌داد اصلا خوب بازی نکرد و حالا برابر شاختار که مجبور بود در آلمان از حریفش پذیرایی کند، شکست خورد. بارسا از دور گروهی لیگ قهرمانان رد می‌شود اما بعید است که حتی بتواند به جمع هشت تیم برتر این جام برسد.