آریا طاری

شروع آخرین دور از مرحله رفت لیگ قهرمانان، برای یک نماینده فوتبال ایران خوش‌یمن و برای نماینده دیگر، نگران‌کننده بود. با نتایجی که در این روز رقم خورد، سپاهان شانس زیادی برای صعود از گروهش پیدا کرد اما کار نساجی در اولین تجربه آسیایی، کمی سخت شد. به نظر می‌رسد تیم مهدی رحمتی، قربانی تجربه کمش در آسیا شده است. هرچند که این تیم این روزها در لیگ برتر ایران هم نتایج خوبی به دست نیاورده و شرایط ایده‌آلی نداشته است.

سپاهان؛ رونمایی از توفان زرد

تیم ژوزه مورایس نبرد با آلمالیق را چندان ایده‌آل شروع نکرد. آنها البته در همان نیمه اول به گل رسیدند اما خیلی زود نیز گل مساوی را دریافت کردند. سرمربی تیم اصفهانی همچنان اصرار دارد از محمد قربانی در قلب دفاع استفاده کند. ظاهرا او به قربانی در قامت یک مدافع اعتماد بیشتری دارد تا اینکه نفراتی مثل دانشگر یا نیلسون را به زمین بفرستد. با این وجود قربانی در خط دفاعی این بار هم عملکرد خوبی نداشت و اواسط نیمه دوم مسابقه، مورایس تصمیم گرفت او را دوباره به خط هافبک برگرداند. شروع درخشش سپاهان در این بازی، با ایستگاهی تماشایی رامین رضاییان رقم خورد. یک ضربه بی‌نهایت دقیق و عالی که به تور دروازه حریف رسید. اساسا در فوتبال ایران، بازیکنان کمی هستند که قادرند چنین ضربات بی‎نظیری به طرف دروازه حریف بزنند. رامین یکی از معدود بازیکنان فوتبال ایران است که تا این اندازه در ایستگاهی‌زدن ماهر به نظر می‌رسد. او که گل اول بازی را نیز با یک کرنر به ثمر رسانده بود، بهترین بازیکن تیم مورایس در این جدال به شمار می‌رفت. سپاهانی‌ها البته گل دیگری را نیز به آلمالیق زدند تا یک پیروزی بی‌دردسر را در زمین حریف جشن بگیرند. برد جذابی که به این تیم کمک کرد تا با یک بازی کم‌تر، به رده دوم جدول برود و پشت سر الاتحاد قرار بگیرد. سپاهان برای امیدوار ماندن به صعود، باید آلمالیق و نیروی هوایی عراق را در دور برگشت شکست بدهد. در این صورت آنها 10 امتیازی خواهند شد و باید دید در دو بازی با الاتحاد، چه نتیجه‌ای به دست می‌آورند. شاید سپاهان حتی در صورت گرفتن تنها یک امتیاز از دو بازی با حریف عربستانی نیز، شانس زیادی برای صعود به عنوان یکی از بهترین تیم‌های دوم داشته باشد.

نساجی؛ خودکشی در ازبکستان! 

برخلاف سپاهان، نساجی در این هفته از لیگ قهرمانان بازی‌اش را خوب شروع کرد و در بدترین وضعیت ممکن از زمین خارج شد. پسران مهدی رحمتی توانستند با فرار و ضربه دیدنی محمدرضا آزادی، خیلی زود به گل اول بازی دست پیدا کنند و شرایط ایده‌آلی در این مسابقه داشته باشند. بازی کاملا در دست نساجی بود و نوبهار حرف زیادی برای گفتن نداشت اما سرمربی تیم ازبکستان اوستون اورونوف را بین دو نیمه وارد زمین مسابقه کرد. بازیکنی که تاثیر زیادی روی تغییر شرایط مسابقه به سود حریف داشت. البته اخراج صابر حردانی از این بازی نیز شرایط را به کلی عوض کرد. برای دومین هفته متوالی در لیگ قهرمانان آسیا، بازیکن نساجی با اخطار داور روبه‌رو شد و سپس با بازبینی این صحنه، این کارت زرد پس گرفته شد و جای خودش را به کارت قرمز داد. هفته قبل این اتفاق برای امیرمحمد هوشمند رخ داده بود و حالا برای صابر رقم خورد. نساجی دقایقی بعد از 10 نفره شدن، گل تساوی را دریافت کرد اما داور بازی با اعلام 11 دقیقه وقت اضافه، شرایط دشواری برای این تیم به وجود آورد. سرانجام تنها چند دقیقه قبل از پایان وقت‌های اضافه، یک گل به خودی دردناک از مهرداد عبدی، نساجی را بازنده این مسابقه کرد. تیم رحمتی حالا از سه بازی در لیگ قهرمانان فقط سه امتیاز دارد و از شانس بسیار کمی برای رفتن به مرحله بعدی برخوردار است. به نظر می‌رسد این تیم تنها در صورتی راهی دور بعد می‌شود که هر سه بازی‌اش در دور برگشت را ببرد. از یاد نبریم که یکی از این بازی‌ها در عربستان، روبه‌روی الهلال برگزار خواهد شد! البته که کسی از نساجی انتظار صعود از این گروه نداشت اما بازی نوبهار، در مشت آنها بود و خودشان به سادگی این پیروزی را با شکست عوض کردند.

روز بدون شگفتی

دوشنبه در لیگ قهرمانان، روزی بدون شگفتی بود. وقتی همه تیم‌های بزرگ موفق شدند رقبا را به سادگی شکست بدهند. در روز پر هت‌تریک لیگ قهرمانان آسیا، بغداد بونجاح برای السد سه گل زد تا تیم قطری الفیصلی اردن را با 6 گل شکست بدهد. الهلال هم که دیگر باید به غیبت نیمار خو بگیرد، با هت‌تریک میتروویچ توانست بمبئی را ببرد. آبی‌های عربستان هم مثل السد، 6 گل به حریف‌شان زدند. الاتحاد هم روز سختی روبه‌روی نیروی هوایی عراق داشت. در غیاب کریم بنزما، این تیم به سختی و با گل دقیقه 94 عبدالرزاق حمدا...، برنده این مسابقه حساس شد.