شاید در خیلی از نقاط دنیا، حواس‌ها به تیم‌هایی دوخته شده که پشت سر هم، برنده می‌شوند و صدر جدول را در اختیار می‌گیرند. این وسط اما نباید شرایط تیم‌های بزرگی را نادیده گرفت که فصل را با افتضاح‌ترین حالت ممکن سپری می‌کنند. تیم‌هایی با اسم‌های بزرگ که شاید حتی فصل آینده در سطح اول فوتبال کشورشان دیده نشوند. باشگاه‌هایی که تا خرخره در بحران فرو رفته‌اند و این روزها شرایط‌شان، بسیار نگران‌کننده به نظر می‌رسد.

اینجا   چه   می‌کنی  آژاکس؟

تماشای پرافتخارترین تیم تاریخ فوتبال باشگاهی هلند در رده ماقبل پایانی جدول رده‌بندی لیگ، تجربه‌ای عجیب و باورنکردنی به نظر می‌رسد. آژاکس در حال سپری کردن بدترین فصل تاریخش در فوتبال هلند است و اوضاع این تیم هر روز نیز بدتر می‌شود. هواداران باشگاه که عادت داشتند قهرمانی‌های‌شان در اردیویزی را جشن بگیرند، این روزها به شدت عصبانی به نظر می‌رسند. آژاکس پس از هفت بازی در لیگ هلند، فقط پنج امتیاز به دست آورده و خطر سقوط را به شدت احساس می‌کند. به نظر می‌رسد این بزرگ‌ترین بحرانی باشد که آژاکس در همه تاریخش با آن روبه‌رو شده است. رونالدو دی بوئر که چهره‌ای اسطوره‌ای در این باشگاه به شمار می‌رود، بازیکنان آژاکس را مقصر این وضعیت می‌داند. مدیران باشگاه نیز به سراغ فان خال رفته‌اند و او را به عنوان مشاور فنی به این تیم برگردانده‌اند. آژیر قرمز در این باشگاه به صدا درآمده و وضعیت آژاکس به شدت نگران‌کننده به نظر می‌رسد.

دیگر   شیر   نیستید

تتوی شیر ممفیس دیپای، برای مدت زیادی تعریفی از قدرت لیون در فوتبال فرانسه بود. تیمی که در این فصل اصلا شباهتی به آن لیون همیشگی نداشته است. 9 هفته از رقابت‌های لوشامپیونه گذشته و لیون در این مدت فقط و فقط سه امتیاز به دست آورده است! آنها در پایین‌ترین رده جدول لیگ فرانسه دیده می‌شوند و فعلا یکی از گزینه‌های جدی سقوط به شمار می‌روند. این باشگاه به تازگی، سرمربی جدیدش را معرفی کرده است. هدایت لیون به فابیو گروسویی سپرده شده که خیلی‌ها او را با زدن پنالتی قهرمانی ایتالیا در جام جهانی 2006 به یاد می‌آورند. او در حالی مشغول کار در این باشگاه شده که در حقیقت عامل از دست رفتن قهرمانی فرانسه در جام جهانی بوده است. لیون این هفته روبه‌روی کلرمون بازنده شد و نشان داد که فعلا نقشه مشخصی برای خروج از این بحران کلیدی ندارد. اگر این شرایط ادامه داشته باشد، فصل آینده لیون در قعر جدول لیگ فرانسه دیده خواهد شد.

از   ماینتس  تا   سلتا

به این فهرست باید دو تیم دیگر را هم اضافه کرد. ماینتس که در بوندس‌لیگا به عنوان باشگاه سازنده بزرگ‌ترین مربیان آلمانی شناخته می‌شود، این روزها در آخرین رده جدول حضور دارد و در هشت هفته فقط دو امتیاز گرفته است. در اسپانیا نیز سلتا که همیشه قاتل تیم‌های بزرگ بوده و برای سهمیه لیگ قهرمانان مبارزه می‌کرده، تیم هجدهم جدول است. این دو تیم پرآوازه نیز خطر سقوط را خیلی زود احساس کرده‌اند و به دنبال راهی برای نجات دادن خودشان از موقعیت فعلی هستند.