روز گذشته در آخرین روز از بازی‌های آسیایی هانگژو، سارا بهمنیار تنها نماینده ایران بود که به مصاف رقبای خود رفت. این کاراته‌کای وزن 50- کیلوگرم ایران نیز درنهایت روی سکوی سوم ایستاد تا پایان کار کاروان کشورمان به رنگ برنز گره بخورد. 

این در حالی است که بهمنیار شانس این را داشت که یک حسن ختام طلایی را برای کاروان رقم بزند. او اما در مرحله نیمه‌نهایی با نتیجه پنج بر چهار برابر مولدیر ژانگبیربای از قزاقستان شکست خورد تا به جای فینال در رده‌بندی کار خود را دنبال کند. او در نهایت در مبارزه با حریف ژاپنی‌اش برای کسب مدال برنز با نتیجه 6 بر پنج به پیروزی رسید و صاحب گردن‌آویز برنز شد. 

اینکه کاروان ایران در نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی نتواند رده ششمی دوره قبل را تکرار کند، موضوعی بود که مدت‌ها پیش از شروع مسابقات مطرح شده بود. درنهایت هم این اتفاق افتاد و بازی‌های هانگژو با کسب 54 مدال (۱۳ طلا، ۲۱ نقره و ۲۰ برنز) و ایستادن در رده هفتم پایین‌تر از چین، ژاپن، کره جنوبی، هند، ازبکستان و چین تایپه، به دفتر خاطرات ورزش ایران رفت. 

البته شاید اگر تعداد قابل توجهی از ورزشکاران‌مان عملکرد بهتری می‌داشتند یا حتی با توجه به تعداد تاریخ‌سازی‌هایی که رقم خورد،‌ کمیته ملی المپیک فرصت بیشتری به برخی رشته‌ها می‌داد، حداقل تعداد طلاها می‌توانست نزدیک به 20 طلای دوره قبل باشد. 

کمیته ملی المپیک با پایان بازی‌ها بیانیه‌ای بلند بالا منتشر کرد که در آن به لزوم برنامه‌ریزی برای دوره بعدی بازی‌ها اشاره شده است. موضوعی که همه امید دارند در عمل تحقق یابد و چهار سال بعد که المپیک آسیایی برگزار می‌شود،‌ کمیته المپیک به جای زیر ذره‌بین قرار دادن ورزشکاران برای اعزام یک کاروان کیفی، با گام‌هایی محکم برای فتح بهترین رده‌ها حرکت کند. 

هرچند نباید فراموش کرد که بازی‌های المپیک 2024 پاریس در چشم بر هم زدنی از راه خواهد رسید و طبیعتا حضوری موفق در این بازی‌ها باید اولویت اول ورزشکاران، فدراسیون‌ها و کمیته ملی المپیک باشد. 

در پایان نگاهی خواهیم داشت به تمام مدال‌آوران ایران در بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو چین؛ تیم ملی شطرنج،‌ تیم ملی والیبال‌، افشین سلیمی و یوسف صبری (ووشو)،‌ صادق آذرنگ (کوراش)، حسین رسولی (پرتاب دیسک)، رضا علیپور (سنگنوردی)، محمدهادی ساروی و امین میرزازاده (کشتی فرنگی)، سجاد گنج‌زاده (کاراته)، یونس امامی، حسن یزدانی و امیرحسین زارع  (کشتی آزاد) طلایی‌های کاروان ایران هستند. 

همچنین تیم چهار نفره روئینگ بانوان،‌ تیم دو نفره روئینگ بانوان، مهدی حاج‌موسایی،‌ علیرضا حسین‌پور و آرین سلیمی (تکواندو)،‌ شجاع پناهی،‌ الهه منصوریان، محسن محمدسیفی و زهرا کیانی (ووشو)، مهدی الفتی (ژیمناستیک)‌، مجید وحید بریمانلو، دنیا آقایی و زهرا باقری (کوراش)،‌ احسان حدادی (پرتاب دیسک)،‌ امین کاویانی‌نژاد و ناصر علیزاده (کشتی فرنگی)، ترانه احمدی (فری‌استایل اسکیت)، تیم ملی کبدی مردان، رحمان عموزاد و مجتبی گلیج (کشتی آزاد) و علی داوودی (وزنه‌برداری) مدال نقره را به گردان آویختند. 

درنهایت مرجان سلحشوری، مبینا نعمت‌زاده، متین رضایی، ملیکا میرحسینی و مهران برخورداری (تکواندو)، فرانک پرتوآذر (دوچرخه‌سواری)، تیم دوبل تنیس روی میز و تیم ملی تنیس روی میز، محمد رهبری و تیم ملی شمشیربازی (شمشیربازی)، شهربانو منصوریان (ووشو)، تیم تیراندازی تپانچه ۱۰ متر میکس، تیم کایاک ۵۰۰ متر دو نفره و تیم کانو دو نفره (قایقرانی)، هدیه کاظمی کایاک ۵۰۰ متر (قایقرانی)، ملیکا امیدوند (کوراش)، دانیال سهرابی (کشتی فرنگی)،‌ تیم ملی کبدی بانوان، فاطمه سعادی و سارا بهمنیار (کاراته) روی سکوی سوم ایستادند و مدال برنز این رقابت‌ها را تصاحب کردند.