پیام رییس یوفا در روز برگزاری قرعه‌کشی لیگ قهرمانان، روشن بود؛ این که هیچ تیمی از عربستان، هرگز در این تورنمنت به میدان نخواهد رفت. شاید این تابستان جنجالی، ستاره‌‌های زیادی را از اروپا جدا کرده باشد اما هنوز بخش مهمی از هیجان فوتبال، در لیگ قهرمانان به چشم می‌خورد.

مرگ‌ترین گروه مرگ!‌

قرار گرفتن پی‌اس‌جی، دورتموند، میلان و نیوکاسل در یک گروه، یکی از سخت‌ترین گروه‌های تاریخ لیگ قهرمانان اروپا را ساخته است. نیوکاسل که بعد از مدت‌ها به لیگ قهرمانان برگشته، کار بسیار نفس‌گیری در این گروه خواهد داشت. هرچند که برای ادی هاو و شاگردها، بازی در بخشی از بهترین ورزشگاه‌های اروپایی، یک ماجراجویی بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود. هیچ‌کس هم انتظار ندارد آنها شانس صعود به دور بعدی را داشته باشند. با این حال رقابت بین پی‌اس‌جی، دورتموند و میلان برای صعود، بسیار هیجان‎انگیز و نفس‌گیر به نظر می‌رسد.

گزینه یونایتد علیه یونایتد

همه می‌دانند که منچستریونایتد، چقدر به هری کین علاقه داشته و تن‌هاگ نیز همواره برای جذب این بازیکن تلاش کرده اما تاتنهام هرگز حاضر نشد هری را به تیمی انگلیسی بفروشد. کین به بایرن مونیخ رفت و شروع بسیار خوبی هم در این تیم داشت. هری در لیگ قهرمانان به انگلیس برمی‌گردد تا با منچستریونایتد مسابقه بدهد. در این گروه تیم آماده و پرستاره گالاتاسرای هم دیده می‌شود تا این، دومین گروه مرگ رقابت‌ها باشد. کپنهاگن دانمارک نیز در نهایت بدشانسی در همین گروه قرار گرفته است.

متخصص یورولیگ روبه‌روی آرسنال

سویا و آرسنال هم در یک گروه مشترک در لیگ قهرمانان قرار گرفته‌اند. آیندهوون هلند و لانس فرانسه، دو تیم دیگر این گروه هستند. جدال‌های سویا و آرسنال با آن سبک هجومی‌شان، تماشایی خواهد بود اما به نظر می‌رسد نهایت آرزوی سویا، باز هم این است که در جایگاه سوم قرار بگیرد، به لیگ اروپا برود و این لیگ را فتح کند! آنها متخصص تمام‌عیار قهرمانی در این تورنمنت به شمار می‌روند.

علی، مهدی و رقبای لالیگایی!‌

این فصل از لیگ قهرمانان اروپا دو ستاره ایرانی هم خواهد داشت. علیرضا جهانبخش که با فاینورد قهرمان لیگ هلند شده بود، این تیم را در یک گروه بسیار جذاب همراهی می‌کند. گروهی که در آن چند تیم بسیار پرطرفدار دیده می‌شوند. اتلتیکومادرید، لاتزیو و سلتیک نیز در این گروه حضور دارند. تیم‌هایی که به شور و شوق طرفداران‌شان در بازی‌های خانگی شهره هستند. مهدی طارمی هم بعد از لغو انتقال به میلان و ماندن در پورتو، باید خودش را برای رفتن به نیوکمپ و بازی روبه‌روی ستاره‌های بارسا آماده کند.

قرعه‌های متعادل

به نظر می‌رسد سایر گروه‌های این فصل لیگ قهرمانان، قرعه‌های کاملا متعادلی هستند. قهرمان فصل گذشته رقابت‌‌ها یعنی سیتی، در یک گروه مشترک با لایپزیش، ستاره سرخ و یانگ بویز سوئیس قرار گرفته است. فینالیست فصل گذشته یعنی اینتر نیز با بنفیکا، سارلزبورگ و سوسیه‌داد همگروه شده است. رئال مادرید نیز در یک گروه با ناپولی، یونیون برلین و براگا دیده می‌شود. به نظر می‌رسد مادریدی‌ها اصلا کار سختی برای عبور از این گروه ندارند. بارسا نیز به جز پورتو، با شاختار و آنتورپ همگروه شده و به نظر می‌رسد بعد از چند سال، بالاخره به دور حذفی لیگ قهرمانان اروپا خواهد رسید.