آریا طاری

بردن، بردن و باز هم بردن. فصل گذشته برای سیتی این‌طور تمام شده بود اما حالا در شروع فصل جدید، آنها خیلی خوب متوجه شدند که این بار کارشان برای تصاحب همه جام‌ها دشوارتر خواهد بود. سیتی البته فقط چند ثانیه با بردن سوپرجام انگلیس فاصله داشت اما تغییر جهت توپ، بازی را به پنالتی کشاند و در نهایت، این قرمزهای لندن بودند که یک پیروزی دلچسب را جشن گرفتند تا اولین جام این فصل در نبرد بین پپ و آرتتا، به مربی جوان نیمکت آرسنال تعلق پیدا کند.

رایس و هاورتز، یک بازی و یک جام

اولین نکته مهم در مورد کامیونیتی‌شیلد، حضور بازیکنان ثابت دو تیم در زمین مسابقه بود. هر دو مربی انگیزه‌های زیادی برای بردن این بازی داشتند و نمی‌خواستند به نفرات ذخیره بازی بدهند. آرسنال از نفرات جدیدش نیز در ترکیب استفاده کرده بود. قرار گرفتن تیمبر در سمت چپ خط دفاعی و همچنین حضور دکلان رایس در خط هافبک، سیمای جدیدی برای توپچی‌ها به وجود آورده بود. فعلا خط هافبک سه نفره این تیم با توماس پارتی، مارتین اودگارد و دکلان رایس ساخته می‌شود. نکته جالب دیگر حضور هاورتز در نوک حمله بود. به نظر می‌رسد آرتتا نیز قصد دارد از این ستاره آلمانی در این بخش از زمین استفاده کند. ساکا و مارتینلی نیز در دو طرف او دیده می‌شدند.

هالند کجاست؟

ارلینگ هالند به تازگی فصل رویایی را در منچسترسیتی به پایان رسانده است. او توانسته جایزه بهترین گلزن لیگ برتر را در همان اولین فصل حضور در این لیگ از آن خودش کند. هالند برنده کفش طلای اروپا هم شده و با سیتی، هر سه جام مهم را فتح کرده است. با این حال در مورد او یک نکته دور از انتظار وجود دارد. ارلینگ هرگز در فینال‌ها درخششی برای سیتی نداشته است.

عملکرد این بازیکن در فینال اف.ای کاپ بسیار معمولی به نظر می‌رسید. او در فینال لیگ قهرمانان نیز بسیار دور از فرم ظاهر شد و حالا در مسابقه کامیونیتی‌شیلد، به هیچ وجه انتظارها را برآورده نکرد. این یک نگرانی بسیار مهم در مورد هیولای نروژی خواهد بود. او شاید در بازی‌های معمولی گل‌های فراوانی بزند اما وقتی تیم بیشتر از همیشه به گلزنی این بازیکن نیاز دارد، خبری از ارلینگ نیست. این همان اتفاقی است که شانس او برای تصاحب توپ طلا را به حداقل خواهد رساند.

گلزن غیرمنتظره

تیم پپ گواردیولا فصل را در شرایطی متفاوت از دیدارهای پایانی فصل گذشته شروع کرد. این بار خبری از دفاع سه نفره نبود و جان استونز نیز به جای خط هافبک، در قلب دفاع دیده می‌شد. واکر و آکانجی نیز در دو سمت دفاع حضور داشتند. این اولین بازی رسمی کواچیچ برای سیتی هم بود. بازیکنی که در خط میانی در کنار رودری قرار گرفت. پپ در شروع بازی، دی بروینه را نیز روی نیمکت نشاند و تصمیم گرفت از خولیان آلوارز پشت سر مهاجم تیمش استفاده کند.

با این حال گلزن سیتی، بازیکنی بود که به جای کواچیچ وارد زمین مسابقه شد. پالمر در نیمه دوم بازی، دو شوت کاملا مشابه زد که یکی از آنها، به تور دروازه رمزدیل رسید. او حالا به یک ستاره غیرمنتظره برای سیتی در این مسابقه تبدیل شده بود. هرچند که این گل، نتوانست آبی‌ها را قهرمان کامیونیتی‌شیلد کند. برخورد ضربه تروسارد به آکانجی در آخرین ثانیه‌ها، بازی را به تساوی کشاند و جام را از دست‌های سیتی

بیرون کشید.

یک آرسنال مدعی

تیم آرتتا در فصل گذشته نیز مدعی جدی قهرمانی رقابت‌های لیگ برتر به شمار می‌رفت و برای مدت زیادی نیز در صدر جدول حضور داشت. با این حال به نظر می‌رسد آرسنال فعلی، به مراتب بهتر از تیم فصل گذشته شده و حالا دیگر شاید حضور این تیم در صدر جدول لیگ برتر، حتی طولانی‌تر هم باشد. به نظر می‌رسد چلسی و لیورپول به خوبی توانسته‌اند زخم‌های فصل گذشته را ترمیم کنند اما شخصیتی که آرسنال در نبرد با سیتی از خودش نشان داد، این تیم را جلوتر از تیم‌های پوچتینو و کلوپ قرار می‌دهد. آرسنال این فصل برای به دست آوردن یک عنوان ویژه با رقبا می‌جنگد و این بار دیگر حتی به نایب‌قهرمانی نیز راضی نخواهد شد. به نظر می‌رسد آرتتا تیم مخوفی را مهیای شروع لیگ خواهد کرد.

شانس بزرگ سیتی

با این پنالتی‌های افتضاح در پایان بازی، سیتی خوش‌شانس بود که مسابقه‌اش با اینتر در فینال لیگ قهرمانان به پنالتی کشیده نشد. شاید همه هواداران سیتی که در ورزشگاه حضور داشتند در عین ناراحتی از شکست روبه‌روی آرسنال، خوشحال بودند که گل رودری مقابل اینتر، این تیم را به سراغ کابوس پنالتی‌ها نفرستاد. آرسنالی‌ها در این بازی هر چهار پنالتی‌شان را گل کردند اما سیتی در سه ضربه، فقط به یک گل رسید و عملکرد بسیار ضعیفی داشت. عملکردی که در نهایت اولین جام فصل را از این تیم گرفت و آن را به توپچی‌های لندن تقدیم کرد.