نگار رشیدی 

هفته دوم دور گروهی جام جهانی بانوان، ماجراهایی جذاب در خودش داشت. نبردهایی که بعضا مخاطب‌ها را به شدت غافلگیر کردند و نتایجی که فراتر از حد انتظار به نظر می‌رسیدند. در این دور از رقابت‌ها تیم ملی مراکش به خاطر پیروزی تاریخی‌اش و سرمربی تیم ملی زنان فرانسه به خاطر رکورد تاریخی‌اش بیشتر از دیگران مورد توجه قرار داشتند. هرچند که ایتالیا هم با یک شکست دردناک، حسابی خبرساز شد.

این‌گونه تاریخ  می‌سازند! 

پیروزی برابر کره‌جنوبی، یک اتفاق بزرگ و فراموش‌نشدنی برای فوتبال زنان در مراکش بود. این نتیجه، حذف کره جنوبی را قطعی کرد و جوان‌ترین بازیکن جام را هم خیلی زود به خانه فرستاد. مراکش اما با شکست دادن کره، تبدیل به اولین کشور عرب‌زبان تاریخ شد که یک بازی در جام جهانی بانوان را با پیروزی به پایان می‌رساند. این بازیکنان حالا در نگاه هواداران فوتبال در مراکش، قهرمانان ملی هستند و هیچ تفاوتی با تیم مردان در این کشور ندارند. تیم ملی مراکش در این رقابت‌ها، یک چهره ویژه هم دارد. نوهیلا بنزینا ستاره تیم ملی مراکش، با حجاب در این مسابقه‌ها ظاهر شده است. او اولین بازیکن تاریخ به شمار می‌رود که در سطح جام جهانی زنان، با حجاب کامل در مسابقه‌ها شرکت می‌کند. تیم ملی مراکش به این چند دلیل، این روزها به شدت مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است. مراکش این پیروزی را در اولین تجربه حضور در جام جهانی به دست آورده است. چهره ویژه این بردها، رایان پدروس است. مردی که قبلا با لیون قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده بود و در این سه سال حضور در تیم ملی مراکش، یک بار این تیم را به فینال جام ملت‌ها رسانده و حالا اولین پیروزی تاریخ آنها در جام جهانی را رقم زده است.

رنار  رکورد   می‌زند

پیروزی فرانسه روبه‌روی برزیل، شاید مهم‌ترین اتفاق مرحله گروهی جام جهانی بانوان بود. فرانسه شروع ضعیفی در این تورنمنت داشت و در بازی اول، نتوانست جامائیکا را شکست بدهد اما در بازی دوم، با یک نمایش درخشان تیم قدرتمند برزیل را شکست داد. هروه رنار با این پیروزی تبدیل به اولین مردی شد که هم در جام جهانی مردان و هم در جام جهانی زنان، پیروز می‌شود. او اولین برد جام جهانی‌اش را زمستان سال قبل در قطر با عربستان روبه‌روی آرژانتین تجربه کرد. آرژانتینی که در نهایت قهرمان جهان لقب گرفت. خیلی‌ها توقع داشتند رنار بعد از آن نتایج درخشان در عربستان، راهی یک تیم بزرگ شود. او پیشنهادهای زیادی هم داشت اما در نهایت به تیم ملی بانوان فرانسه ملحق شد و تصمیم غیرمنتظره‌ای گرفت. او حالا با این تیم چشم‌ها را خیره کرده و برزیل را برده است. با این شکست کار برای صعود برزیل به مرحله بعد کمی دشوار شده است. آنها برای رسیدن به دور حذفی، باید در بازی آخر حتما جامائیکا را شکست بدهند. حتی یک تساوی هم مارتا و دوستانش را از این تورنمنت 

کنار خواهد زد.

آقای   رییس کجاست؟

یکی از ماجراهایی که در چند روز گذشته حسابی در مورد جام جهانی زنان سروصدا به پا کرده، غیبت اینفانتینو بوده است. رییس فیفا برای چند روز به یک سفر تفریحی رفته و در استادیوم‌ها آفتابی نشده است. این در حالی است که او در جریان برگزاری جام جهانی قطر، برای یک لحظه هم از این کشور جدا نمی‌شد و مدام تاکید داشت که قطری‌ها بهترین میزبانی ممکن را از جام جهانی به عمل آورده‌اند!

بازیکنی   برای  جام‌های جهانی

ستاره 18 ساله کلمبیا در این تورنمنت نیز توانسته رکورد جالبی را به نام خودش ثبت کند. لیندا کایسدو ظرف یک سال گذشته، در سه جام جهانی مختلف حاضر بوده است. او ابتدا با کلمبیا به جام جهانی زیر 17 سال رفت، سپس در جام جهانی زیر 21 سال شرکت کرد و حالا در جام جهانی بزرگسالان برای کشورش به زمین مسابقه می‌رود. این بازیکن در عضویت باشگاه رئال مادرید قرار دارد و یکی از چهره‌های بسیار آینده‌دار فوتبال بانوان به حساب می‌آید. کلمبیا البته در یک گروه بسیار سخت قرار گرفته و کار دشواری برای رسیدن به مرحله بعدی رقابت‌ها خواهد داشت.

آنها   سرود   نمی‌خوانند!

امتناع ستاره‌های تیم ملی آمریکا از خواندن سرود ملی، اخیرا سروصدای زیادی در این کشور به راه انداخته و حتی موجب انتقاد برخی بانوان شده است. ستاره‌های آمریکا به دوست نداشتن کشورشان متهم شده‌اند و حالا که دیگر ترامپ هم رییس جمهور نیست، در مظان انتقادهای زیادی قرار گرفته‌اند. آمریکا در دومین بازی‌اش در این جام، روبه‌روی هلند متوقف شد. شاید مسائل بیرون از زمین هم نقش مهمی در این تساوی داشته باشد.

ایتالیا   زنگ تفریح  بود

شکست وحشتناک ایتالیا روبه‌روی سوئد با پنج گل، یکی دیگر از ماجراهای جالب مرحله دوم دور گروهی جام جهانی بانوان بود. ظاهرا این اواخر فوتبال ملی، اصلا به کام ایتالیایی‌ها پیش نمی‌رود. هرچند که آنها برخلاف تیم مردان، حداقل توانسته‌اند به جام جهانی صعود کنند!