آریا رهنورد 

رویای بزرگ باشگاه پی‌اس‌جی این بود که بهترین مثلث تاریخ فوتبال را در خط حمله‌اش بسازد. آنها توقع داشتند با این نفرات، همه جام‌ها را ببرند و مثلث‌هایی مثل ام.اس.ان یا بی.بی.سی را هم کنار بزنند. با این حال ترکیب، دچار فروپاشی شد. 

مسی قراردادش را تمدید نکرد و به ام.ال.اس رفت، در اولین بازی‌اش در تیم جدید یک حسرت بزرگ روی دل پاریسی‌ها گذاشت و بلافاصله هم صفحه پاری‌سن‌ژرمن را آنفالو کرد. 

امباپه نیز به دلیل پافشاری روی عدم تمدید، از فهرست پیش‌فصل باشگاه خط خورد. از این مثلث، فقط یک نیمار مانده که او هم هنوز به آمادگی کامل نرسیده و اصلا بعید نیست به پیشنهاد چلسی جواب مثبت بدهد! 

لئو مسی؛ آمریکا حیرت‌زده شد! 

انتظارها به پایان رسید و لئو مسی بالاخره اولین بازی رسمی‌اش را برای اینترمیامی انجام داد. ورزشگاه هم کاملا پر شده بود و قیمت سرسام‌آوری برای بلیت‌های این نبرد وجود داشت. این مسابقه البته در ام.ال.اس نبود. این رقابتی به عنوان لیگز کاپ بود. تورنمنتی که با حضور تیم‌هایی از لیگ مکزیک و آمریکا برگزار می‌شود. 

اینترمیامی در اولین بازی‌اش در دور گروهی این تورنمنت، روبه‌روی کروز آزول مکزیک قرار گرفت. جدا از فوق‌العاده بودن جو ورزشگاه، سلبریتی‌های زیادی هم روی سکوها دیده می‌شدند. از لبران جیمز که بهترین بسکتبالیست حال حاضر دنیا به شمار می‌رود تا سرنا ویلیامز، بهترین تنیسور زن تاریخ و البته چهره‌های سرشناسی مثل کیم کارداشیان. 

لئو مسابقه را از روی نیمکت شروع کرد و در نیمه دوم به همراه سرخیو بوسکتس به زمین مسابقه فرستاده شد. در دقیقه 95 و در حالی که بازی با تساوی یک-یک دنبال می‌شد، مسی پشت یک ضربه ایستگاهی قرار گرفت و با یک شلیک استثنایی، توپ را از خط دروازه حریف عبور داد تا برد بزرگی برای اینترمیامی رقم بزند. دیوید بکام هم دیگر چیزی نمانده بود روی سکوها اشک بریزد. این بهترین شروع ممکن برای لئو در تیم جدیدش بود. 

او به همه آمریکا نشان داد که چه ستاره حیرت‌انگیزی است. مسی همه را شگفت‌زده کرد. این ستاره برای استراحت راهی آمریکا نشده و می‌خواهد ردپای مهمی از خودش در این کشور به جا بگذارد. به نظر می‌رسد می‌توان دوران فوتبال باشگاهی در آمریکا را به قبل و بعد از جذب این ستاره تقسیم کرد.

طغیان پاریس علیه امباپه

کنار گذاشته شدن امباپه از تور پیش‌فصل پاری‌سن‌ژرمن در ژاپن، پیام واضحی دارد. باشگاه علیه این بازیکن موضع گرفته و به هیچ قیمتی راضی به کوتاه آمدن در مورد او نیست. انگار نه انگار همین سال قبل بود که پاریسی‌ها یک جشن بزرگ برای کیلیان گرفتند و 

تمدید قرارداد او را رسانه‌ای کردند. 

حالا فقط یک سال از آن ماجرا گذشته اما امباپه که قراردادی دو ساله با پاریس داشته، حاضر نیست این قرارداد را تمدید کند. اگر این قرارداد تمدید نشود، او در پایان این فصل بازیکن آزاد خواهد بود و باشگاه به هیچ قیمتی خواهان جدایی این ستاره به صورت رایگان نیست. روابط امباپه و الخلیفی، کاملا تیره و تار شده و وضعیت جالبی در باشگاه وجود ندارد. 

این اوضاع برای لوئیس انریکه هم اوضاع جالبی نخواهد بود. تنها راه حل مسالمت‌آمیز برای پایان این بحران، رسیدن یک پیشنهاد نجومی از رئال مادرید است اما باشگاه مادریدی در این پنجره بیش از صد میلیون یورو برای بلینگام هزینه کرده و آمادگی ارسال یک پیشنهاد دویست میلیون یورویی را ندارد. 

امباپه نیز به پاریس گفته که فقط در صورت پیوستن به رئال مادرید، تیم را ترک خواهد کرد. همه چیز دست به دست هم داده تا یک کلاف سردرگم ساخته شود. به نظر می‌رسد آن‌چه ظرف چند روز آینده اتفاق می‌افتد، یک شوک بزرگ به دنیای فوتبال خواهد بود.

اعتراف به سبک نیمار

وقتی مسی، امباپه و نیمار به صورت همزمان در عضویت پی‌اس‌جی بودند، تصور می‌شد نیمار اولین کسی است که این مثلث را ترک می‌کند اما او ظاهرا به آخرین جداشده از این مثلث تبدیل خواهد شد. 

او اخیرا در یک مصاحبه جنجالی، اعتراف کرده که ترکیب سه نفره‌اش با مسی و کیلیان در پاریس هرگز «چفت» نشده است:«ما ستاره‌های زیادی داشتیم. ترکیب من، امباپه و مسی هم ترکیب فوق‌العاده‌ای بود اما این ترکیب هیچ‌وقت به اندازه کافی چفت نشد. ما می‌خواستیم همه چیز را ببریم اما در فوتبال گاهی آن‌چه شما انتظار دارید اتفاق نمی‌افتد». 

نیمار در مورد ماندنش در پاریس یا رفتن از این باشگاه نیز اظهارنظر کرده است:«من با پی‌اس‌جی قرارداد دارم و در باشگاه کسی خلاف این قرارداد با من صحبت نکرده است. برای من مهم است که در فوتبال موفق باشم اما قبل از آن، می‌خواهم در فرم خوبی قرار بگیرم و به بهترین شکل ممکن بازی کنم. باید آمادگی کامل را به دست بیاورم و دوباره به اوج برسم». 

جالب اینجاست که اخیرا بعضی از نزدیکان نیمار فاش کرده‌اند که این بازیکن بعد از حذف تلخ از جام جهانی 2022، تا پنج روز با هیچ‌کس صحبت نکرده و دائما در حال اشک ریختن بوده است. او بعد از جام جهانی، هرگز به سطح سابقش برنگشته است.