تیم بسکتبال بانوان زیر 16 سال، روزهای موفق ورزش ایران را کامل کرد. این تیم که در سطح دوم یا دیویژن بی رقابت‌های قهرمانی زیر 16 سال آسیا در اردن به میدان رفته بود، نتایج جذابی برای بسکتبال ایران به دست آورد. دختران ایران در این رقابت‌ها با گوام، سنگاپور و مالزی همگروه بودند.

 ایران در اولین بازی روبه‌روی مالزی قرار گرفت و با یک نمایش درخشان، موفق شد این حریف را با نتیجه 80 بر 74 شکست بدهد. یک پیروزی نزدیک که کمک کرد این تیم شروع موفقیت‌آمیزی در این رقابت‌ها داشته باشد و اعتماد به نفس بیشتری به دست بیاورد. 

ایران در بازی دوم روبه‌روی سنگاپور نیز نمایشی کاملا یک‌طرفه داشت. نمایشی که منجر به برتری 84 بر 65 برای تیم ملی شد و قدرت این تیم را به رقبا نشان داد. بازی برابر گوام نیز ساده‌ترین بازی این گروه برای تیم ملی بود. جدالی که با نتیجه 65 به 42 و اختلافی فاحش برای دختران بسکتبالیست ایران به اتمام رسید.

 دیدار نیمه‌نهایی با هنگ‌کنگ اما مسابقه بسیار دشواری به نظر می‌رسید. چراکه حریف ایران در دفاع زیر سبد، تیم بسیار خوبی نشان داده بود. ایران اما موفق شد این بازی را هم با 6 امتیاز اختلاف ببرد. 

در جریان پیروزی 64 بر 58 تیم ملی ایران روبه‌روی هنگ‌کنگ، غزل زمانی ستاره بی چون و چرای مسابقه بود. ستاره‌ای که توانست با 18 امتیاز و آمار استثنایی 23 ریباند، بهترین بازیکن زمین مسابقه لقب بگیرد و سهم زیادی در پیروزی تیم ملی ایفا کند. آمار 23 ریباند آماری فراتر از حد انتظار به نظر می‌رسد. 

زهرا زارعی نیز با 9 پاس، یکی دیگر از نفرات خوب ایران در این جدال بود. شکست دادن هنگ‌کنگ، سهمیه جهانی را برای دختران ایران به ارمغان آورد. در حقیقت ماموریت بزرگ این تیم تا همین‌جا نیز کامل شده بود. دختران ایران اما هنوز باید فینال آسیا را مقابل فیلپین برگزار می‌کردند. نبردی که با نتیجه 83 به 60 به سود تیم حریف تمام شد تا دختران ایران روی سکوی دوم رقابت‌های این دسته قرار بگیرند. چهار پیروزی و یک شکست، تجربه جذابی را برای ایران در این مسابقه‌ها رقم زد. 

بسکتبال زیر 16 سال ایران هرگز به فینال نرسیده بود و تنها یک بار سابقه حضور در نیمه‌نهایی این دسته از بازی‌ها را داشت که در نهایت چهارم شد. این موفقیت بزرگ در حالی به دست آمد که تیم ملی قبل از اعزام به بازی‌ها با یک اتفاق بسیار تلخ روبه‌رو شده بود. درگذشت ناگهانی ترنم شاهین‌زاده که قرار بود در این رقابت‌ها همراه تیم باشد، به لحاظ روحی ضربه بدی برای این دخترها بود اما در عمل آنها را از همیشه متحدتر کرد. 

تیم ملی در این مسابقه‌ها خوش درخشید و نشان داد که بسکتبال بانوان در ایران، چه پتانسیل جالب توجهی دارد. آنها زیر سبد، تاریخ‌ساز شدند و یک قدم بسیار مهم برای قرار گرفتن مورد توجه همه علاقه‌مندان به بسکتبال در جهان برداشتند. این تازه شروع ماجرای تیمی است که می‌تواند یک آینده رویایی برای بسکتبال ایران بسازد!