وداع با لیگ برتر با ایستادن در رده هجدهم، پیام مشخصی برای لسترسیتی داشت. آنها باید آماده وداع با ستاره‌های مهمی باشند که در پایان یک فصل بد، لستر را راهی چمپیونشیپ کردند. اولین جداشده مهم لستر در این تابستان، جیمز مدیسون بود. این هافبک ملی‌پوش به پیشنهاد تاتنهام جواب مثبت داد و راهی این باشگاه شد. جالب اینکه او در نوجوانی، توئیت‌های بسیار زیادی علیه اسپرز منتشر کرده بود و از گرت بیل، تنفر زیادی داشت! 

به هر حال هواداران تاتنهام فعلا مدیسون را با آغوش باز پذیرفته‌اند. لستر در تابستان، خروجی مهم دیگری نیز خواهد داشت. یوری تیلمانس نیز این باشگاه را ترک کرده و حالا به صورت رسمی راهی استون ویلا شده است. تیلمانس چیزی نزدیک به پنج سال در وضعیت لستر بود. او بعد از جدایی ماهرز، به عنوان یک جانشین برای این باشگاه خریداری شد و بعد از یک شروع نسبتا خوب، دیگر نتوانست به درخشش خیره‌کننده در این تیم ادامه بدهد.

 او پس از مذاکره با اونای امری، راهی استون ویلا شد و پیراهن شماره هشت این تیم را به تن خواهد کرد. نکته عجیب در مورد تیلمانس، رایگان‌ بودن قرارداد این بازیکن با ویلا خواهد بود. قرارداد یوری با لستر به پایان رسیده بود و از این جدایی، هیچ چیز عاید باشگاه نشد. جالب است بدانید که چند باشگاه عربستان، به شدت به دنبال جذب جیمی واردی بودند و حتی باشگاه الخلیج، پیشنهاد یک دستمزد قابل توجه را به این بازیکن ارائه کرد اما واردی اعلام کرد که به هیچ قیمتی به لیگ عربستان نمی‌رود. 

او که حالا دیگر یکی از اسطوره‌های مهم تاریخ لستر به شمار می‌رود، در همه این سال‌ها حاضر به ترک باشگاه نشده است. واردی بعد از قهرمانی لستر، از آرسنال و چند تیم دیگر پیشنهاد داشت اما وقتی پیراهن تیم ملی انگلیس را می‌پوشید نیز حاضر نشد از لسترسیتی برود. او حالا دیگر یک چهره جدایی‌ناپذیر از این باشگاه است و به نظر می‌رسد در رقابت‌های سطح دوم فوتبال انگلیس نیز برای لستر بازی خواهد کرد. هدایت لستر در این فصل به انزو ماراسکا سپرده شده است. 

او دستیار پپ در سیتی بوده و چندین سال در کنار مرد اسپانیایی حضور داشته است. انزو تا سال 2026 با لستر قرارداد بسته و همه امیدوارند او هم به جمع مربیان خوبی اضافه شود که با پپ کار کرده‌اند. افرادی مثل میکل آرتتا یا کمپانی که زیر نظر این مربی ساخته شده و حالا توانسته تیمش را به لیگ برتر بیاورد.

تماشای لستر در رقابت‌های چمپیونشیپ چند سال بعد از آن قهرمانی افسانه‌ای در لیگ برتر، دشوار به نظر می‌رسد. با این حال گری لینه‌کر که معروف‌ترین هوادار لستر به شمار می‌رود، جمله جالبی در مورد این سقوط دارد:«اگر یک دهه قبل به من می‌گفتی در سال‌های آینده لستر هم قهرمان لیگ می‌شود و هم از لیگ سقوط می‌کند، بدون هیچ مشکلی می‌پذیرفتم! آن قهرمانی آنقدر شیرین بود که به همه چیز می‌ارزید.»

 به هر حال لستر رسما وارد دوران تازه‌ای از تاریخش خواهد شد. تیمی که حالا کار سختی برای بازگشت دوباره به سطح اول فوتبال انگلیس دارد.