مهدی هاشمی‌نسب و استقلال، دوباره به هم رسیده‌اند. این بار از مسیری که کاملا متفاوت با مسیر قبلی است. او سال‌ها قبل در قامت یک یاغی، راهی استقلال شد و برای پیوستن به این تیم، بالاترین قرارداد آن روزها را گرفت. خریدی که انگار توفانی در دل فوتبال ایران بود و همه چیز را برای مدتی به هم ریخت.

وقتی مهدی تصمیم گرفت به استقلال ملحق شود، انگار هر موضوع دیگری در فوتبال ایران نسبت به این موضوع، حاشیه‌ای به نظر می‌رسید و هیچ چیز به اندازه این تصمیم اهمیت نداشت. آبی‌ها خوشحال از این سرقت تاریخی بودند و قرمزها، خشمگین از جدایی ستاره تیم‌شان. چرا رفتن هاشمی‌نسب به تیم رقیب، تا این اندازه روی هواداران پرسپولیس تاثیر گذاشت؟ جواب دادن به این سوال ساده به نظر می‌رسد.  مهدی از محبوبیتی فوق‌العاده در بین قرمزها برخوردار بود. در دربی‌ها می‌درخشید و چپ و راست دروازه حریف را باز می‌کرد. هیچ‌کس تصور نمی‌کرد روزی او را با لباس آبی تماشا کند اما این اتفاق رخ داد و در آن سال‌های ملتهب که فوتبال، جانشین بخشی از زندگی آدم‌ها شده بود، خیلی‌ها نمی‌توانستند تماشای چنین تصویری را تحمل کنند. آن روزها نام مهدی، به شعارهایی تند و تیز روی سکوها گره خورده بود و حتی اعضای خانواده‌اش از گزند کنایه و خشونت در امان نبودند.

در طول تاریخ رقابت این دو باشگاه، هیچ‌کس یاغی‌تر از مهدی نبود. حتی بازیکنی مثل علی انصاریان بعد از پوشیدن پیراهن رقیب، از سوی پرسپولیسی‌ها مورد تشویق هم قرار گرفت و بعدها دوباره به اردوی پسران سرخ برگشت. در مورد مهدی اما یک اتفاق خاص، تنش‌ها را به اوج خودش رساند و آن هم گلی بود که روبه‌روی تیم سابق به ثمر رساند.  او در خط حمله استقلال ظاهر شد تا چنین صحنه‌ای خلق کند و بالاخره به خواسته‌اش برای عبور دادن توپ از دروازه تیم پروین رسید. نه فقط آن گل، که شادی پس از آن و غش کردن در کنار زمین، راهی بدون بازگشت برای او ساخت. آن روزها هاشمی‌نسب در قامت یک ستاره به استقلال ملحق شد و حالا او یک مربی بین مربیان فصل جدید باشگاه خواهد بود. یک مربی که در چند سال اخیر همیشه با جواد نکونام کار کرده و باز هم در کنار او دیده خواهد شد. بدون شک تماشای مهدی روی نیمکت استقلال، جذابیت زیادی

خواهد داشت.

سال‌ها از ماجرای او و پرسپولیسی‌ها گذشته اما ماجراهای فصل قبل او با هواداران این تیم، نشان می‌دهد که همه چیز هنوز داغ و تازه است. او خودش بارها به این حقیقت اشاره کرده که در فوتبال، مرز بسیار باریکی بین عشق و نفرت وجود دارد. زندگی مهدی از لحظه انجام این انتخاب، برای همیشه تغییر کرد اما به نظر می‌رسد او قصد دارد یک دوره تازه از زندگی ورزشی‌اش را در استقلال شروع کند. شاید هاشمی‌نسب به لحاظ فنی، هنوز یک مربی کارآمد برای استقلال نباشد اما نشستن او روی نیمکت، آبی‌ها را صاحب یک عنصر خاص خواهد کرد. مهدی و رنگ آبی، ترکیبی است که همیشه داستان می‌آفریند.