آریا طاری

رونالدو، بنزما، کانته و حالا روبن نوس، خریدهای قطعی لیگ عربستان در رویایی‌ترین روزهای فوتبال در این کشور هستند. باشگاه الهلال برای جذب نوس، 55 میلیون یورو هزینه کرده و گرانقیمت‌ترین خرید تاریخ قاره آسیا را نیز رقم زده است. عربستانی‌ها با این خرید نشان دادند که اصلا به دنبال پیرمردها و مهره‌های تمام‌شده نیستند. آنها می‌خواهند یکی از جذاب‌ترین لیگ‌های دنیا را بسازند و فاصله چندانی با عملی کردن این ایده بزرگ و جذاب ندارند. در چند روز گذشته باشگاه‌های عربستانی روی چلسی شبیخون زده‌اند و به دنبال جذب نفرات این تیم هستند. به نظر می‌رسد که این تازه یک نقطه شروع برای فوتبال عربستان در مسیر جذب ستاره‌های بزرگ باشد.

کالیدو کولیبالی (الهلال): بزرگ‌ترین باشگاه‌های اروپایی، برای چند فصل به دنبال ستاره خط دفاعی ناپولی بودند. رییس باشگاه اما اجازه جدایی او را صادر نمی‌کرد. دی لورنتیس اما بالاخره تصمیم به فروش کولیبالی گرفت و این مدافع راهی باشگاه چلسی شد. جالب اینکه ناپولی در اولین فصل بدون کولیبالی، قهرمانی سری آ را جشن گرفت. به هر حال کالیدو یکی از بهترین و مستحکم‌ترین مدافعان دنیای فوتبال به حساب می‌آید. یک بازیکن فیزیکی و قدرتی که الهلالی‌ها به شدت به دنبال جذب او هستند. اساسا پروژه جدید الهلال با جذب مهره‌های فیزیکی گره خورده است. چراکه سرمربی باشگاه به خرید چنین نفراتی علاقه دارد.

حکیم زیاش (النصر): او هم مثل کالیدو در باشگاه چلسی عضویت دارد و او هم مورد توجه عربستانی‌ها قرار گرفته است، چراکه از شرایطش در چلسی راضی به نظر نمی‌رسد. زیاش ستاره بی چون و چرای باشگاه آژاکس بود و در لباس این تیم، به بهترین بازیکن لیگ هلند تبدیل شد. او سپس به چلسی پیوست اما در این باشگاه موفقیت‌های گذشته را تکرار نکرد. برای پی بردن به سطح واقعی استعداد این ستاره، باید به کیفیت ویژه او در جام جهانی 2022 قطر نگاه کرد. زیاش یکی از بهترین‌های این تورنمنت به شمار می‌رفت و در لباس مراکش، درخششی فراتر از حد انتظار داشت. گفته می‌شود که النصر به توافق کامل با این بازیکن رسیده و به زودی خبر اعلام جذب او را رسمی می‌کند. اگر او به النصر ملحق شود، زردها خط حمله‌ای رویایی با تالیسکا، رونالدو و زیاش خواهند داشت. یک خط حمله استثنایی که می‌توانند النصر را در مسیر موفقیت‌های بزرگ قرار بدهند.

ادوار مندی (الاهلی): این فقط سه باشگاه الهلال، النصر و الاتحاد نیستند که روند مذاکره با ستاره‌های بزرگ را شروع کرده‌اند. باشگاه الاهلی نیز ادوار مندی را برای خط دروازه می‌خواهد و در یک قدمی توافق با چلسی بر سر خرید این ستاره قرار دارد. مندی در جریان قهرمانی چلسی در لیگ قهرمانان، یکی از بهترین نفرات این تیم بود. او دوران بسیار خوبی را در لندن سپری کرده اما شنیده می‌شود که انتخاب اول پوچتینو برای خط دروازه این تیم، کپا خواهد بود. همین موضوع مندی را علاقه‌مند کرده تا پیشنهاد باشگاه الاهلی را بشنود. او در این تیم دستمزد قابل توجهی دریافت خواهد کرد.

ریاض محرز (الاهلی): تبدیل شدن به یک مهره نیمکت‌نشین در سیتی، ستاره الجزایری را به جدایی از این تیم نزدیک کرده است. ریاض همین حالا از بسیاری از تیم‌های اروپایی پیشنهاد دارد و بارسلونا نیز علاقه‌مند به جذب این بازیکن است اما الاهلی عربستان به هر قیمتی او را برای فصل جدید می‌خواهد. باشگاه عربستانی به محرز اعلام کرده که در صورت قبول پیشنهاد این تیم، سالانه 50 میلیون یورو دستمزد برایش کنار خواهد گذاشت. رقمی که با دستمزد فعلی این ستاره در سیتی هیچ سنخیتی ندارد!‌

نیمار (الهلال): عربستانی‌ها دیوانه‌وار شیفته نیمار هستند و برای به دست آوردن این بازیکن، دست به هر کاری می‌زنند. این ستاره برزیلی بی‌میل به ترک پاریس نیست و با توجه به مسائل مالی، بازگشتش به بارسا نیز غیرممکن به نظر می‌رسد. الهلالی‌ها دوست دارند او را در این فصل به خدمت بگیرند اما شرایط فعلا ساده به نظر نمی‌رسد. چراکه نیمار هنوز ترجیح می‌دهد در اروپا بازی کند. شاید انتقال نیمار به الهلال در این تابستان اتفاق نیفتد اما اصلا بعید نیست که این ستاره دیر یا زود راهی لیگ عربستان شود و رقمی افسانه‌ای را نیز دریافت کند. اگر او به لیگ عربستان ملحق شود، احتمالا بالاتر از رونالدو پردرآمدترین بازیکن این لیگ خواهد شد.

روملو لوکاکو (الهلال): نمایش بسیار بد در فینال لیگ قهرمانان، اینتری‌ها را نسبت به قطعی کردن قرارداد لوکاکو با توجه به رقم درخواستی چلسی بدبین کرده است. باشگاه میلان نیز شرایط او را زیر نظر دارد اما بعید به نظر می‌رسد که برای خرید این بازیکن قدم جلو بگذارد. باشگاه الهلال اما حاضر است هزینه لازم برای خرید قطعی لوکاکو را بپردازد. همان‌طور که گفته می‌شد، الهلال به دنبال جذب بازیکنانی تنومند و فیزیکی است و لوکاکو نیز چنین قابلیتی دارد. روملو فوتبالیست درخشانی هم به نظر می‌رسد اما این اواخر فرم خوبی نداشته و شاید همین ماجرا در نهایت به جدایی او از فوتبال اروپا ختم شود.