نگار رشیدی

پس از اینکه تیم ملی والیبال توانست با برد برابر چین از دو شکستش مقابل ژاپن و لهستان عبور کند، انتظار می‌رفت این تیم در آخرین بازی هفته هم به عنوان برنده از میدان خارج شود. شاگردان بهروز عطایی اما مقابل اسلوونی در همه فاکتورها بد بودند تا یک شکست ناامیدکننده دیگر را تجربه کنند. تیم ملی والیبال در بازی نخست مقابل ژاپن هم با شکست سه بر صفر عملکرد بدی داشت اما در بازی دوم برابر لهستان کمی امیدوارکننده ظاهر شد. آنها در بازی با لهستان اگر هوشیارتر عمل می‌کردند، شاید الان تعداد بردهای‌شان به عدد دو رسیده بود. با این حال آنها در سومین بازی چین را بردند و در راه رسیدن به پیروزی دوم، مقابل اسلوونی غافلگیر شدند و رنگ برد را ندیدند. اسلوونی با شکست دادن ایران سومین پیروزی خود را جشن گرفت و ۹ امتیازی شد و ایران با سه شکست، یک پیروزی و چهار امتیاز هفته اول خود را با تلخی هرچه تمام‌تر پایان رساند.

در این بازی که با نتیجه سه بر صفر به سود اسلوونی به پایان رسید، در ست اول دو تیم تا امتیاز 14 پایاپای جلو رفتند. اما اسلوونی با تکیه بر سرویس‌های خوبی که می‌زد، اختلافش را زیاد کرد و سه امتیاز ایران پیش افتاد و درنهایت با خطاهای بازیکنان ایران 25 بر 19 برنده شد. در ست دوم هم اسلوونی خیلی زود فاصله پنج امتیازی ایجاد کرد اما بلندقامتان ایران این اختلاف را جبران کردند و حتی 21 بر 19 پیش افتادند. اسلوونی باز هم کار را مساوی کرد و با سرویس‌های فوق العاده موزیچ و حرکات او در حمله ۲۵ بر ۲۳ برنده شد. در ست سوم هم اسلوونی با اعتماد به نفسی مثال‌زدنی وارد میدان شد و با برد 25 بر 23 کار را تمام کرد.

درمجموع نقطه قوت اسلوونی در این بازی سرویس‌های فوق‌العاده‌شان و نقطه ضعف ایران دریافت‌های بسیار بد بود. عطایی برای اینکه ورق را برگرداند تغییراتی اعمال کرد اما نفرات جایگزین هم نتوانستند تاثیر مثبتی در جریان بازی به سود تیم ملی ایجاد کنند. با این حال درخشش علی حاجی‌پور مقابل اسلوونی نقطه مثبت بازی ایران بود. حاجی‌پور جوان با کسب 15 امتیاز عنوان امتیازآورترین بازیکن ایران در این مسابقه را به دست آورد و تمجید سرمربی تیم ملی را به دست بیاورد.

حالا عطایی و تیمش باید در هفته دوم با هدف جبران این نتایج تلخ به میدان بروند. عطایی بعد از باخت به اسلوونی به شایستگی رقیب برای پیروزی اعتراف کرد. او همچنین عنوان داشت که تیم در این مسابقه منسجم بازی نکرد و نتوانست آن‌طور که باید شرایط را مدیریت کند. بنابراین وقتی بازی ضعیف‌تری داشته باشی،‌ طبیعی است که بازنده میدان باشی. حالا عطایی با اشراف به این نکات باید استراتژی مناسبی برای بازگشت ایران به جمع بالانشین‌های جدول داشته باشد و زمان حضورش در این میدان را به حداکثر برساند. هفته دوم لیگ ملت‌ها از سه‌شنبه سی‌ام خرداد به میزبانی شهر روتردام هلند و اورلئان فرانسه پیگیری خواهد شد. تیم ملی ایران در هفته دوم با تیم‌های آلمان، ایتالیا، آمریکا و هلند دیدار می‌کند و کار سختی در پیش خواهد داشت. نخستین بازی ایران 30 خرداد از ساعت 14:30 مقابل آلمان خواهد بود. بلندقامتان ایران 31 خرداد با ایتالیا دیدار می‌کنند، دوم تیر به مصاف آمریکا می‌روند و سوم تیر برابر هلند قرار می‌گیرند. مسابقاتی سخت که انتظار ملی‌پوشان ایران را بعد از یک هفته ناراحت‌کننده می‌کشند. هفته سوم این رقابت‌ها هم به میزبانی آناهایم آمریکا برگزار خواهد شد و تیم ملی والیبال کشورمان باید به مصاف تیم‌های فرانسه، بلغارستان، آرژانتین و کوبا برود.