ششمین و البته آخرین کلاسیکوی این فصل، امشب در نیوکمپ برگزار خواهد شد. جدالی که تیم صعودکننده از آن، راهی فینال کوپادل‌ری می‌شود. بازی رفت به سود بارسا تمام شده و یک تساوی، این تیم را راهی مرحله بعدی خواهد کرد. با این حال نبردهای این تیم همیشه غیرقابل پیش‌بینی و همواره بسیار حساس و نفس‌گیر است. ژاوی برای چهارتایی کردن تعداد بردهای متوالی روبه‌روی رئال و کارلتو برای عوض کردن شرایط، به هر قیمتی به دنبال تصاحب پیروزی در این نبرد هستند. یک بازی بزرگ که واپسین راند از مشت‌زنی‌های این فصل دو باشگاه بزرگ و پرطرفدار فوتبال اسپانیا به حساب می‌آید.

تقویم هیچ فصلی به اندازه این فصل، سرشار از ال‌کلاسیکو نبوده است. نبرد امشب بارسلونا و رئال، ششمین کلاسیکوی این فصل به شمار می‌رود. دو تیم در تابستان یک نبرد دوستانه را در کشور آمریکا برگزار کردند، سپس دو کلاسیکو در لیگ، دو برخورد در کوپادل‌ری و یک برخورد در سوپرجام اسپانیا در مسیرشان سبز شد. در این بازی‌ها اما چه اتفاقی رخ داد؟ بارسا برنده دیدار دوستانه پیش‌فصل شد و رئال مادرید بازی رفت لالیگا را برد. از این به بعد اما سریال بردهای متوالی بارسا کلید خورد. کاتالان‌ها در نبرد فینال سوپرجام برابر رئال به برتری رسیدند و جام قهرمانی را از آن خودشان کردند.

پسران ژاوی در بازی رفت کوپادل‌ری در برنابئو نیز برنده شدند و حالا در دیدار برگشت، باید در خانه روبه‌روی این رقیب قرار بگیرند. بارسا که در دیدار برگشت لالیگا نیز گل اول را از حریف خورده بود، خیلی خوب به بازی برگشت و با گل‌های روبرتو و کسیه، یک پیروزی مهم را جشن گرفت. این اولین کلاسیکوی ژاوی در نیوکمپ به شمار می‌رود و نبرد دوم او روبه‌روی رئال مادرید در این ورزشگاه در قامت یک مربی، امشب رقم خواهد خورد.  ژاوی به خوبی می‌داند که تحمیل کردن سه شکست پیاپی به کارلتو و تیمش، چه کار بزرگی بوده است. او حالا می‌خواهد به چهارمین برد متوالی روبه‌روی رئال و پنجمین پیروزی برابر این تیم در یک فصل دست پیدا کند. پس از مواجه شدن با هم در دیدار برگشت لیگ اسپانیا، هر دو تیم یک پیروزی بسیار خوب را در لالیگا جشن گرفتند. رئال مادرید 6 بار دروازه وایادولید را باز کرد و بارسا نیز توانست چهار گل به الچه بزند. نکته مهم در جریان رقم خوردن این دو پیروزی، درخشش دو ستاره خط حمله دو تیم بود. لواندوفسکی و بنزما با درخشیدن در این دیدارها، نشان دادند که تشنه درخشش در کلاسیکو نیز هستند.

خط دفاعی، نقطه قوت این فصل بارسا بوده است. آنها قصد دارند در این فصل رکوردهای کلین‌شیت در فوتبال اسپانیا را جابه‌جا کنند. این آمادگی در جریان نبرد امشب به شدت به کار این تیم می‌آید. چراکه حتی یک تساوی بدون گل نیز بارسا را راهی فینال کوپا خواهد کرد.

ژاوی با تراشتگن روی خط دروازه به استقبال این نبرد می‌رود. در خط دفاعی نیز مثل همیشه آرائوخو مسئول مهار وینیسیوس می‌شود. شاید در سراسر قاره اروپا هیچ بازیکنی بهتر از این مدافع اهل اروگوئه، ماموریت مهار وینگر برزیلی رئال مادرید را به خوبی انجام نداده است. در مرکز دفاع کونده و کریستنسن و در سمت چپ نیز بالده، گزینه‌های احتمالی ژاوی برای این مسابقه خواهند بود. در خط میانی حضور بوسکتس قطعی است و احتمالا جلوتر از این هافبک، فرانک کسیه و دی یونگ دیده می‌شوند. کسیه در هر دو کلاسیکوی قبلی، ستاره بارسا بوده و نقش مهمی در دو پیروزی اخیر این تیم روبه‌روی رئال مادرید داشته است.

در خط حمله نیز احتمالا از رافینیا، لواندوفسکی و گاوی استفاده می‌شود. پدری و دمبله همچنان مصدوم هستند و به این مسابقه نیز نخواهند رسید. در مقابل کارلتو، از کورتوآ روی خط دروازه استفاده می‌کند. ترکیب دفاعی این تیم نیز با کارواخال، میلیتائو، رودریگر و مندی شکل می‌گیرد. به احتمال بسیار زیاد کاماوینگا بعد از درخشش در چند بازی اخیر، در ترکیب اصلی است و جلوتر از او کروس و مودریچ دیده می‌شوند. والورده، وینیسیوس و بنزما نیز سه گزینه هجومی رئال مادرید در این نبرد حساس خواهند بود. احتمالا کارلتو در نیمه دوم، رودریگو را نیز وارد بازی کند تا به هر قیمتی برای بردن بجنگد. رئال برای رسیدن به فینال کوپا، باید به هر قیمتی در دیدار امشب گل بزند.

تا همین چند ماه قبل، کارلتو بر بام فوتبال اروپا قرار داشت و یک مربی دست‌نیافتنی بود. حالا اما همه از پایان دوران او در مادرید حرف می‌زنند. اگر چهارمین شکست متوالی رئال برابر بارسا نیز رقم بخورد، دیگر تردیدی بر پایان این دوران وجود نخواهد داشت. اوضاع برای کارلتو اصلا امیدوارکننده نیست اما بردن بارسا، همیشه راه خوبی برای تغییر دادن شرایط به شمار می‌رود. اگر او در نبرد امشب برنده باشد، همه چیز را عوض می‌کند. آن‌وقت حتی راه برای بردن یک جام در این فصل نیز برای کهکشانی‌ها هموار می‌شود.