حریص مثل پرسپولیس!

تا قبل از مسابقه با سپاهان در جام حذفی، اوضاع پرسپولیس اصلا خوب به نظر نمی‌رسید. تصور می‌شد این تیم در بحران گرفتار شده اما آن نمایش رویایی و زدن چهار گل در نقش جهان، همه چیز را عوض کرد. حالا انتظار می‌رود قرمزها دوباره به فرم خوبی برگردند و باز هم به یک مدعی جدی برای بردن لیگ تبدیل شوند. آنها امروز در آزادی با یکی از گزینه‌های سقوط برخورد می‌کنند. تیمی که البته در بازی رفت، دردسرهای زیادی برای پرسپولیس درست کرده بود.

آریا رهنورد

 

تیم یحیی این اواخر در لیگ برتر امتیازهای زیادی را از دست داده اما برد بزرگ آنها روبه‌روی صدرنشین لیگ در اصفهان، نشان داد که این تیم هنوز قابلیت‌های زیادی دارد. تیمی که این اواخر با مشکل گلزنی روبه‌رو بود، چهار بار دروازه سپاهان را باز کرد و مقابل یکی از خطوط دفاعی خوب لیگ و یکی از بهترین گلرهای این فصل، کاملا بی‌رحم نشان داد. قرمزها با چنین کیفیتی، شانس زیادی برای درخشیدن در دیدارهای باقی‌مانده از این فصل لیگ برتر خواهند داشت. نکته جالب بازی با سپاهان برای سرخ‌ها، عملکرد بی‌نظیر همه مهره‌های کلیدی این تیم بود. مرتضی پورعلی‌گنجی در این بازی یک پاس گل عالی داد و به خوبی نیز از پس وظایف دفاعی‌اش برآمد. گولسیانی که حالا به بهترین گلزن این تیم تبدیل شده، دو بار از روی نقطه پنالتی دروازه حریف را باز کرد. وحید امیری بعد از مدت‌ها یکی از آن استارت‌های معروفش را زد و عیسی آل‌کثیر به انتظار طولانی برای به ثمر رساندن گل دیگری برای پرسپولیس پایان داد. آن پیروزی یک نکته مهم دیگر هم داشت. اینکه نفرات تعویضی پرسپولیس به مراتب بهتر از تعویضی‌های سپاهان کار کردند و در حقیقت، تفاوت دو تیم را رقم زدند. سروش رفیعی یکی از بهترین‌های این مسابقه بود. بازیکنی که در صحنه به ثمر رسیدن گل سوم همکاری بسیار خوبی با امیری داشت و روی صحنه گل چهارم نیز پاس منجر به پنالتی را داد. سیامک نعمتی که تا یک قدمی ترک پرسپولیس رفته بود، گل سرنوشت‌ساز بازی را زد و پریرا با فرار از عمق دفاع حریف، سپاهان را با مشکل روبه‌رو کرد. اگر همان انگیزه و همان سطح از اشتیاق هنوز در ترکیب تیم وجود داشته باشد، پرسپولیس امروز کار سختی برای شکست دادن نفت مسجدسلیمان نخواهد داشت. آنها در صورت پیروزی در این جدال، موقتا در جدول رده‌بندی لیگ برتر با سپاهان هم‌امتیاز خواهند شد.

از زمان روی کار آمدن دوباره یحیی، پرسپولیس هرگز روبه‌روی نفت مسجدسلیمان شکست نخورده است. این تیم در هر چهار بازی گذشته‌اش مقابل حریف جنوبی برنده بوده و به حداکثر امتیازها رسیده است

از زمان روی کار آمدن دوباره یحیی، پرسپولیس هرگز روبه‌روی نفت مسجدسلیمان شکست نخورده است. این تیم در هر چهار بازی گذشته‌اش مقابل حریف جنوبی برنده بوده و به حداکثر امتیازها رسیده است. در بازی رفت این فصل البته اوضاع برای قرمزها بسیار سخت شد. آنها گل اول بازی را دریافت کردند و در نیمه دوم با درخشش لوکادیا به بازی برگشتند. آن نتیجه، شروع تیره‌روزی‌های نفت مسجدسلیمان در لیگ برتر بود. تیمی که با مهاجری فصل را عالی شروع کرده بود و یکی از پدیده‌های لیگ به شمار می‌رفت، درست بعد از آن باخت دچار افتی فاحش شد و در چند دیدار متوالی شکست‌های وحشتناکی را تجربه کرد. شکست‌هایی که در نهایت منجر به برکناری سرمربی تیم شدند. نفت پس از آن، یک بار دیگر هم مربی‌اش را تغییر داد اما باز هم به نتایج دلخواهش نرسید. زمان برای این تیم به سرعت در حال سپری شدن است و از دست دادن هر فرصت، آنها را به سقوط نزدیک‌تر می‌کند. این بازی جدال بهترین و بدترین خط حمله لیگ برتر نیز هست. پرسپولیس در این فصل فقط 9 گل خورده اما نفت مسجدسلیمان با خوردن 40 گل، همه آمارهای منفی دفاعی لیگ برتر را جابه‌جا کرده است. البته آنها از زمان ورود عنایتی نظم دفاعی‌شان را دوباره به دست آوردند و این اواخر کم‌تر در دفاع آسیب‌پذیر بودند. نفت در شرایطی آماده جدال با پرسپولیس می‌شود که روزهای عجیبی را پشت سر گذاشته است. در روزهای گذشته عنایتی به صورت موقت از هدایت این تیم کنار رفت و تمرین‌های باشگاه نیز تعطیل شد اما این مربی دوباره برگشت و کار را در دست گرفت. شرایط مسجدسلیمانی‌ها به حساس‌ترین وضعیت ممکن رسیده و دیگر مجالی برای اشتباه کردن در این تیم وجود ندارد. آنها امروز در آزادی با یکی از مدعیان قهرمانی لیگ روبه‌رو می‌شوند و کار بسیار سختی برای امتیاز گرفتن در این جدال دارند.

قرمزها امروز باید در غیاب شیخ دیاباته و سعید صادقی به مصاف نفت مسجدسلیمان بروند. دو بازیکنی که همچنان با مصدومیت درگیر هستند. با این حال به نظر می‌رسد فرم خوب آل‌کثیر و آمادگی بازیکنان کناری تیم، تاثیر این غیبت را کمرنگ کند. محمد عمری هم که در جریان دیدار قبلی تیم آسیب دید، هنوز چراغ سبز حضور در بازی امروز را دریافت نکرده است. با این وجود پرسپولیس مهره‌های زیادی برای شکست دادن نفت مسجدسلیمان دارد. آنها برای امیدوار ماندن به قهرمانی لیگ، دیگر نباید هیچ امتیازی را به سادگی از دست بدهند.