با پایان مسابقه فرانسه و آرژانتین در آخرین مرحله جام جهانی قطر و مشخص شدن چهره قهرمان این دور از رقابت‌ها، رده‌بندی نهایی 32 تیم حاضر در مسابقات نیز مشخص شد. این مسابقات که آخرین دوره برگزاری جام جهانی با حضور 32 تیم بود، با قهرمانی آرژانتین به پایان رسید.

در این میان تیم ملی فوتبال ایران که با یک برد برابر ولز و دو باخت برابر انگلیس و آمریکا نتوانست به دور یک‌هشتم نهایی راه پیدا کند، طبق این رده‌بندی در رده 26 از بین 32 تیم قرار گرفته است. کاستاریکا، دانمارک، صربستان، ولز، کانادا و قطر 6 تیمی هستند که پایین‌تر از ایران در این رده‌بندی قرار دارند. حضور قطر به عنوان میزبان مسابقات در رده آخر این جدول نیز در نوع خود جالب توجه است و به این ترتیب آنها عنوان ضعیف‌ترین میزبان جام جهانی را از آن خود کردند. در بین تیم‌های آسیایی، ژاپن در رده نهم قرار گرفت و بهترین عملکرد را داشت. استرالیا در رده ۱۱، کره جنوبی در رده 16 و عربستان در رده ۲۵ جای گرفتند.

آرژانتین، فرانسه، کرواسی، مراکش، هلند، انگلیس، برزیل، پرتغال، ژاپن، سنگال، استرالیا، سوئیس، اسپانیا، آمریکا، لهستان، کره جنوبی، آلمان، اکوادور، کامرون، اروگوئه، تونس، مکزیک، بلژیک، غنا، عربستان، ایران، کاستاریکا، دانمکارک، صربستان، ولز، کانادا و قطر به ترتیب رده‌های اول تا سی‌ودوم را به نام خود زدند. تیم ملی ایران در حالی در رده 26 ایستاد که بسیاری امیدوار بودند این تیم برای نخستین بار از مرحله گروهی صعود کند و راهی دور حذفی شود، اما این اتفاق رقم نخورد. از سوی دیگر آمار نشان می‌دهد که تیم ملی ایران صدرنشینی در رنکینگ آسیا را هم به ژاپن داده که یکی از تیم‌های درخشان در قطر بوده است.