چیزی به شروع جام جهانی قطر نمانده و هیجان این جام به زودی دنیا را فرا خواهد گرفت. با این حال همه هم قرار نیست از رسیدن جام جهانی خوشحال و راضی باشند. این اتفاق برای بعضی از تیم‌ها و ستاره‌ها اصلا خوشایند به نظر نمی‌رسد. یکی از این تیم‌ها، رئال مادرید است. تیمی که در 10 بازی این فصل لالیگا، 9 برد و یک تساوی داشته و یکی از بهترین فصل‌های تمام تاریخش در این لیگ را سپری می‌کند.

رئال این هفته با بردن سویا، در جدول دست‌نیافتنی‌تر هم شد. آنها در اوج آمادگی هستند و اصلا دوست ندارند یک وقفه طولانی برای‌شان ایجاد شود. ستاره‌های مادرید به زودی راهی کشورهای خودشان می‌شوند تا در جام جهانی به میدان بروند. کریم بنزما که به تازگی توپ طلا را برده، برای فرانسه بازی می‌کند، وینیسیوس جونیور ستاره برزیل است، فده والورده در اروگوئه توپ می‌زند و بسیاری از نفرات این تیم بخشی از جام جهانی هستند.

نگرانی بزرگ کارلتو برای جام، این است که ستاره‌ای را به دلیل مصدومیت از دست بدهد. فعلا همه چیز برای مادریدی‌ها عالی است و تعطیلی لیگ آنها را به شدت ناراحت خواهد کرد. بدون شک آنها ترجیح می‌دادند فصل را با همین کیفیت ادامه بدهند و هیچ وقفه‌ای در کار نباشد.

آرسنالی‌ها هم درست همین‌طور فکر می‌کنند. تیم آرتتا با یک فرم رویایی، صدرنشین جدول لیگ برتر است و بعد از سال‌ها، مدعی قهرمانی به حساب می‌آید. آنها برای اولین بار بعد از عصر ونگر، مدعی قهرمانی لیگ شده‌اند و اصلا دوست ندارند در بازگشت از جام جهانی فرم دیگری داشته باشند.

تماشاگران آرسنال این فصل به شدت از دیدن بازی‌های تیم‌شان لذت برده‌اند و پایان موقت این بازی‌ها، برای‌شان خوشایند نیست. طرفداران یونیون برلین در آلمان نیز چنین حسی دارند. تیم شگفتی‌ساز این فصل بوندس‌لیگا، هنوز در جدول بالاتر از بایرن مونیخ است و قصد دارد به این فصل خارق‌العاده ادامه بدهد. ناپولی نیز در ایتالیا رویایی نتیجه گرفته و قطع شدن این روند، نگرانی بزرگ هواداران این باشگاه خواهد بود. تا اینجا اوضاع برای همه این تیم‌ها رویایی پیش رفته و آنها اصلا به دنبال تعطیلی مسابقه‌ها نیستد.

با این وجود همه این تیم‌ها باید به این تعطیلی اجباری تن بدهند و بازیکنان‌شان را به جام جهانی بفرستند. در بین بازیکنان شاخص این روزهای دنیا، شاید هیچ‌کس به اندازه هالند از رسیدن جام جهانی ناراضی نباشد. بازیکنی که در تمام این فصل مورد ستایش قرار گرفته و چشم‌ها را خیره کرده است. ستاره‌ای که آمارها را به بازی گرفته  و فوق‌العاده ظاهر شده اما در طول برگزاری جام جهانی، دیگر خبری از ستایش او نیست.

هلند به تعطیلات می‌رود و جایی در این هیجان فزاینده ندارد. هرچند که این جام بدون او، حتما چیزی کم خواهد داشت. ارلینگ ترجیح می‌داد فصل باشگاهی هنوز ادامه داشته باشد اما او چاره‌ای به جز پذیرفتن این اتفاق ندارد و باید جام جهانی را از تلویزیون دنبال کند. همه ستاره‌های بزرگ دیگری که در جام غایب هستند نیز علاقه‌ای به شروع فصل جدید جام جهانی نخواهند داشت.