سلطان تساوی، کشته شد!

عصبانیت ساپینتو روی سکوها و مشت‌های محکم او به طرف شیشه‌های مقاوم سی‌آی‌پی فولادشهر، سرانجام جایش را به جشن یک پیروزی دیرهنگام داد. استقلال هم درست مثل پرسپولیس، یکی از تیم‌های بدون شکست لیگ را از پیش رو برداشت، درست مثل پرسپولیس برای این برد از اشتباه مدافع حریف استفاده کرد و درست مثل پرسپولیس، با ۱۸ امتیاز در صدر جدول ایستاد. این برد لحظه‌آخری برای استقلال بسیار مهم بود. آنها این بار برخلاف نبرد قبلی با فولاد، عالی ظاهر نشدند اما حتی در روزی که چندان فوق‌العاده نبودند، همه امتیازهای مسابقه را حفظ کردند.

آریا   طاری

 

وقت‌های تلف‌نشده!

گل زدن بعد از دقیقه 90، حالا به عادت مهمی برای استقلال در این فصل تبدیل شده است. آنها دو هفته قبل در سیرجان صاحب یک پنالتی لحظه آخری شدند و یک برد حساس را جشن گرفتند و این هفته توانستند در وقت‌های تلف‌شده، ذوب را شکست بدهند. بردن بعد از دقیقه 90 و هدر ندادن وقت‌های اضافه، حالا نقش مهمی در شرایط خوب استقلال در جدول لیگ ایفا کرده است. بدون این دو برد لحظه آخری خارج از خانه، استقلال امروز در فاصله چهار امتیازی پرسپولیس قرار می‌گرفت. تیم ساپینتو اما حالا درست هم‌امتیاز با قرمزها است و شانس زیادی برای قهرمانی در این فصل دارد. برای بردن لیگ، مهم است که این تیم حتی در روزهای نه‌چندان خوبی مثل جدال این هفته، به برتری دست پیدا کند.

از ویترین، به نیمکت

اینکه ساپینتو هنوز یک ترکیب ثابت برای استقلال انتخاب نکرده، دو وجه مختلف دارد. اول اینکه هیچ بازیکنی در تیم او از حاشیه امن برخوردار نیست و بازیکنان برای بازی در ترکیب اصلی، باید در تمرین‌ها و بازی‌ها پرتلاش باشند. ساپینتو در مسابقه این هفته با ذوب، پس از چند مسابقه مهدی قایدی را روی نیمکت قرار داد و این‌طور به نمایش‌های اخیر او در باشگاه واکنش نشان داد. به جای او، رضا میرزایی در نزدیکی خط حمله تیم قرار گرفت. بین دو نیمه اما ساپینتو سه تعویض انجام داد و قایدی را در کنار حردانی و سلمانی به زمین فرستاد و علاوه بر میرزایی و بابایی، ابوالفضل جلالی را نیز از ترکیب بیرون کشید. وجه دوم این ماجرا اما این است که رسیدن تیم به هماهنگی در چنین شرایطی کمی دشوار می‌شود. این وضعیت کار را برای استقلال کمی سخت می‌کند. به هر حال شرایط مهدی قایدی در استقلال نیز کمی عجیب است. بازیکنی که قبل از رفتن به امارات، اصلی‌ترین ستاره ویترین این باشگاه بود. استقلال با جدایی او، به قهرمانی لیگ رسید و حالا که قایدی برگشته، دیگر خبری از آن آمادگی در ساق‌های این بازیکن نیست.

گل زدن بعد از دقیقه 90، حالا به عادت مهمی برای استقلال در این فصل تبدیل شده است. آنها دو هفته قبل در سیرجان صاحب یک پنالتی لحظه آخری شدند و یک برد حساس را جشن گرفتند و این هفته توانستند در وقت‌های تلف‌شده، ذوب را شکست بدهند

باخت به عشق تساوی!

ذوب بالاخره اولین شکست این فصل را تجربه کرد. آن هم در شرایطی که باز هم برای مساوی گرفتن به زمین بازی آمده بود. تیم تارتار در شروع فصل برنامه سختی داشته و تلاش کرده با بستن بازی‌ها، کار را برای رقبا نفس‌گیر کند. آنها این بار هم بازی استقلال را بستند اما یک اشتباه بد در خط دفاعی، شرایط را برای‌شان تغییر داد. این یک شکست دردناک برای ذوب بود. حالا دیگر هیچ‌کس به تعداد هفته‌های بی‎شکست این تیم نگاه نمی‌کند. آنها در 9 هفته اول لیگ فقط یک بار برده‌اند و این اصلا نتیجه خوبی برای این باشگاه نیست.

کلین‌شیت بی‌دردسر

سیدحسین حسینی که در دو دیدار گذشته نتوانسته بود دروازه استقلال را بسته نگه دارد، در اصفهان دوباره برای تیمش کلین‌شیت کرد. هرچند که او برای بسته نگه داشتن دروازه در این جدال اصلا به دردسر نیفتاد. حسینی روزهای حساسی را سپری می‌کند و امیدوار است با درخشش در لیگ برتر با استقلال، چراغ‌های امیدواری را برای رفتن به جام جهانی با تیم ملی زنده نگه دارد.

زوجی که برگشت

حضور دوباره عارف غلامی در ترکیب اصلی، اتفاق مهمی برای استقلال بود. عارف که بعد از مسائل اخیر از حضور در تمرین تیمش نیز منع شده بود، دوباره مجوز بازی برای تیم را به دست آورد. زوج او و سیلوا نیز با یک نمایش بسیار خوب، برد استقلال را رقم زدند. همزمان با بازگشت غلامی، سیاوش یزدانی از استقلال کنار گذاشته شد. او در واکنش به جشن تولد ساپینتو و شادی بازیکنان در تمرین، مطلبی منتشر کرد که ظاهرا اصلا به مذاق مرد پرتغالی خوش نیامد. سیاوش فعلا اجازه تمرین با گروه را از سرمربی تیمش گرفته است.

هافبکی برای تمام فصول

مهدی مهدی‌پور باز هم یک مهره درخشان برای استقلال بود. هافبکی که حالا دیگر جای ثابتی در ترکیب این تیم پیدا کرده است. مهدی‌پور روبه‌روی تیم سابقش، آمادگی زیادی داشت و درنهایت هم با یک ارسال مواج، مقدمات گل زدن استقلال را فراهم کرد. او بدون شک بهترین بازیکن استقلال در فولادشهر بود. مهدی‌پور چند بار هم تلاش کرد تا با شوت زدن، دروازه تیم سابقش را باز کند اما در نهایت پاس گل داد و این‌گونه سهمش را در این پیروزی به نمایش گذاشت.