آریا طاری

فرهاد مجیدی از شروع این فصل، علاقه‌ای به حفظ رشید مظاهری نداشت. با این حال باشگاه در یک تصمیم درست، رضایتنامه این بازیکن را صادر نکرد و حالا این احتمال وجود دارد که انتقال رشید به یک تیم دیگر، کلید انتقال فوتبالیست موردعلاقه فرهاد به استقلال باشد. این استراتژی درست، حالا ترکیب استقلال را به مراتب بیشتر از گذشته کامل می‌کند.

به نظر می‌رسد دوران رشید مظاهری در استقلال را دیگر باید تمام شده دانست. این گلر که راهی استقلال شده بود تا برای تیم ملی به میدان برود، در این باشگاه فقط درجا زده است. وقتی مظاهری حاضر نشد تیمش را در سفر به عربستان برای دیدار با الهلال تکمیل کند، کار او با باشگاه دیگر عملا تمام شده بود. با این حال استقلال گلرش را حفظ کرد تا او را در یک انتقال دیگر دخیل کند. رشید در این فصل حتی یک دقیقه هم برای استقلال به میدان نرفته و تقریبا همیشه از فهرست‌های 18 نفره تیم هم کنار گذاشته شده است. واضح است که او دیگر جایی در استقلال ندارد. حالا گفته می‌شود که این سنگربان راهی فولاد خواهد شد تا صالح حردانی در مسیر معکوس به استقلال بپیوندد. فرهاد از همان شروع فصل به دنبال خرید صالح بود اما باشگاه فولاد در آن مقطع با این انتقال مخالفت کرد. حالا اما شرایط برای جذب مدافع ملی‌پوش تیم اهوازی فراهم شده است. اگر این اتفاق رخ بدهد آبی‌ها دیگر ناچار به استفاده از یامگا در پست وینگ بک راست نیستند. سلمانی و حردانی هم در کناره‌های زمین، قدرت هجومی تیم را چند برابر خواهند کرد.

رشید در این فصل حتی یک دقیقه هم برای استقلال به میدان نرفته و تقریبا همیشه از فهرست‌های 18 نفره تیم هم کنار گذاشته شده است. واضح است که او دیگر جایی در استقلال ندارد. حالا گفته می‌شود که این سنگربان راهی فولاد خواهد شد تا صالح حردانی در مسیر معکوس به استقلال بپیوندد

انتقال حردانی یک نکته بسیار مهم دیگر هم برای استقلال دارد و آن، رقابت صالح و وریا در سمت راست خواهد بود. کاپیتان استقلال بارها تاکید کرده که لایق دعوت به تیم ملی است اما به خاطر مسائل غیرفنی به این تیم دعوت نمی‌شود. وریا در حالی این مساله را مطرح کرده که بخش عمده‌ای از رقابت‌های این فصل را به دلیل مصدومیت از دست داده است. اگر واقعا حق با وریا باشد، همه چیز در رقابت او و صالح حردانی در قامت یک ملی‌پوش اثبات خواهد شد. اگر غفوری بتواند حردانی جوان را به نیمکت تیم بدوزد، همه می‌پذیرند که او سزاوار دعوت به تیم ملی است اما در غیر این صورت، غفوری باید قبول کند که تنها به دلیل تصمیم فنی سرمربی به تیم ملی دعوت نشده است. اتفاقی که در دوران کی‌روش هم برای او رخ داده بود. وریا فوتبالیست درجه یک و باتجربه‌ای به شمار می‌رود اما باید بپذیرد که بالا رفتن سن و چند آسیب دیدگی، شرایطش را تغییر داده است. این رقابت البته بیش از همه به سود استقلال خواهد بود. چراکه خیال آبی‌ها از سمت راست خط دفاعی تا پایان فصل کاملا راحت خواهد شد. صالح حردانی در لباس فولاد بی‌نهایت آماده نشان داده و حالا قصد دارد این فرم را به استقلال نیز منتقل کند. در سال منتهی به جام‌جهانی، این انتقال برای او اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت. بدون تردید این یک خرید کاملا هوشمندانه برای استقلال خواهد بود. آبی‌ها در شروع فصل هم خریدهای بسیار خوبی داشتند و این مساله نقش مهمی در صدرنشینی آنها در نیم‌فصل اول لیگ برتر داشته است. مهر‌ه‌های جوانی مثل امیرحسین حسین‌زاده در این تیم درخشان ظاهر شده‌اند. درست همان‌طور که نفراتی مثل جعفر سلمانی و یا یامگا و ژستد در این تیم درخشیده‌اند. حالا فرهاد دوباره به بازار برگشته تا با جذب صالح، کار ناتمام مهمش در پنجره تابستانی نقل و انتقالات را تمام کند.

به نظر می‌رسد جذب صالح حردانی، تنها نقشه نقل و انتقالاتی فرهاد مجیدی نخواهد بود. استقلال با این بازیکن، پازل دفاعی‌اش را کامل می‌کند اما ظاهرا دو مهره هجومی نیز مورد توجه این باشگاه هستند که یکی از آنها نیز خارجی است. اگر همه این نفرات جذب شوند، می‌توان به جرات گفت که برای اولین بار در چند سال گذشته، مدیران استقلال همه گزینه‌های مدنظر سرمربی‌شان را به خدمت گرفته‌اند. اتفاق بی‌سابقه‌ای که البته انتظارها از استقلال را نیز به اوج می‌رساند. فعلا همه چیز برای این تیم عالی پیش رفته اما این روند باید در نیم‌فصل دوم هم ادامه پیدا کند. فعلا هیچ تیمی در لیگ برتر، عمق ترکیب استقلال را ندارد و همین مساله آبی‌ها را به مدعی اصلی قهرمانی لیگ تبدیل خواهد کرد. به نظر می‌رسد این تیم فاصله‌ای با پایان دادن به حسرت طولانی‌مدت قهرمانی لیگ برتر ندارد.