آریا طاری

مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی امروز با برگزاری چهار دیدار آغاز می‌شود. در مسابقات امروز تیم‌های پرسپولیس و ذوب آهن به مصاف هم می‌روند، تیم‌های آلومینیوم اراک و سپاهان با همدیگر دیدار می‌کنند، فولاد با مس کرمان تقابل می‌کند و صنعت نفت آبادان حریف خیبر خرم آباد است. در دومین روز از مسابقات نیز که فردا (سه‌شنبه) برگزار می‌شود نساجی مازندران و گل‌گهر سیرجان، مس رفسنجان و پدیده مشهد، نفت مسجد سلیمان و خلیج فارس ماهشهر و پیکان تهران و استقلال برابر هم به میدان می‌روند.

ذوب به دنبال انتقام لیگ

پرسپولیس تهران توانست با پیروزی در آخرین دیدار خود مقابل فجر سپاسی نیم فصل اول لیگ برتر را به خوبی تمام کند و در رده دوم جدول بایستد. سرخ‌های پایتخت تا به حال بار 6 بار قهرمان جام حذفی شده‌اند و برای بیشتر شدن تعداد قهرمانی‌های‌شان انگیزه‌های بسیار زیادی دارند. آنها همچنین یحیی گل‌محمدی که تخصص خوبی در این رقابت‌ها دارد را نیز روی نیمکت دارند. شاگردان گل‌محمدی در مرحله یک شانزدهم ویستاتوربین تهران را با چهار گل شکست دادند تا امروز روبه‌روی تیم مهدی تارتار قرار بگیرند. تیمی که در لیگ برتر شکست دو بر صفر را برابر پرسپولیس تجربه کرده و حالا با انگیزه انتقام برابر این تیم به میدان می‌رود. ذوبی‌ها با پنج برد، سه مساوی و هفت باخت در رده یازدهم جدول لیگ برتر قرار دارند و حالا برای پیشرفت در جام حذفی به شکست سرخ ها نیاز دارند. در سوی مقابل اما تیم یحیی هم برای حفظ روحیه خود و ادامه موفق لیگ باید خودش را در جام حذفی نگه دارد. این دیدار ساعت۱۵:۳۰ در ورزشگاه فولادشهر برگزار می‌شود.

تکرار بازی در حذفی

آلومینیوم اراک و سپاهان آخرین دیدارهای نیم فصل‌شان در لیگ برتر را برابر هم برگزار کردند و حالا باید دیدار خود را در جام حذفی تکرار کنند. البته این بار دو تیم نمی‌توانند به تساوی رضایت بدهند و هر دو طرف برای رسیدن به پیروزی دست به هر کاری می‌زنند. دو تیم همسایه در لیگ برتر که در رده‌های سوم و چهارم ایستاده‌اند، امروز در ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک با هم دیدار می‌کنند. سپاهان که در شروع فصل مدعی قهرمانی بود، این روزها از صدر جدول فاصله گرفته و برای جبران باید در جام حذفی صعود کند. البته به نظر می‌رسد جایگاه سپاهان چندان محرم نویدکیا را اذیت نمی‌کند و از آن راضی است. چراکه گفته است جدول لیگ نشان می‌دهد که او چه عملکردی داشته و چه جایگاهی دارد. در هر حال آنها در مرحله قبل با یک گل ستارگان اورکی اسلامشهر را شکست دادند اما حریف امروز آنها از لیگ برتر می‌آید و اتفاقا توانسته فصل خوبی را تجربه کند. شاگردان رسول خطیبی امیدوارند امروز هم به روند خوب خود ادامه دهند و با عبور از سپاهان، خودشان را در جام حذفی ماندگار کنند. رسول خطیبی تاکید کرده که در جام حذفی جای هیچ اشتباهی ندارند. آنها همچنین متخصص تساوی و گل نخوردن هستند و باید دید که این دیدار در 90 دقیقه به پایان می رسد یا کار به وقت‌های اضافه و ضربات پنالتی می‌کشد. آلومینیوم اراک در مرحله یک شانزدهم دو بر صفر فجر سپاسی را شکست داده بود. این دیدار امروز ساعت 14 برگزار می شود.

شاگردان گل محمدی در مرحله یک شانزدهم ویستاتوربین تهران را با چهار گل شکست دادند تا امروز روبه روی تیم مهدی تارتار قرار بگیرند. تیمی که در لیگ برتر شکست دو بر صفر را برابر پرسپولیس تجربه کرده و حالا با انگیزه انتقام برابر این تیم به میدان می رود

نبرد فولاد و مس

امروز تیم جواد نکونام برابر حریف لیگ یکی خود به میدان می‌رود. تیمی که البته در رده دوم جدول لیگ دسته اول قرار دارد و مدعی صعود به لیگ برتر به نظر می‌رسد. فولاد با حضور جواد نکونام رفته رفته در حال شکل گرفتن است. آنها همچنین بیشتر از سایر تیم‌ها مشغول مسابقه هستند چراکه فولاد و سپاهان تنها تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا به شمار می‌روند. با این حال نکونام و پسرانش به راحتی نمی‌خواهند با جام حذفی وداع کنند. آنها در مرحله یک شانزدهم فولاد نوشهر را با سه گل شکست دادند و امروز می‌خواهند برد دیگری را در این جام تصاحب کنند. در سوی مقابل مسی ها هم برای اینکه خودی نشان دهند و روحیه شان را برای ادامه رقابت در لیگ دسته یک حفظ کنند، به برد در این دیدار نیاز دارند. این دیدار ساعت ۱۴:۳۰ در ورزشگاه امام علی(ع) کرمان برگزار می‌شود.

نفت-خیبر خرم آباد  با چاشنی اعتصاب

این روزهای صنعت نفت آبادان بر محور اعتصاب بازیکنان این تیم می‌گذرد. تیمی که از ابتدای فصل دچار مشکلات مالی بسیار زیاد است و هیچ پرداختی اتفاق نیفتاده است. بازیکنان صنعت نفت در جریان لیگ هم برای چند روز اعتصاب کرده بودند و حالا آنها در اعتراض دوباره به مشکلات مالی تصمیم گرفتند که برای دیدار برابر خیبر خرم آباد در جام حذفی حاضر نشوند. گویا صبح دیروز دو تن از اعضای هیات رییسه باشگاه صنعت نفت آبادان به هتل محل اسکان این تیم رفتند تا با بازیکنان صحبت کنند و وعده‌ای دیگر برای دریافت مطالبات‌شان بدهند اما این بار بازیکنان صنعت نفت زیر بار این موضوع نرفتند و حاضر به سفر به خرم‌آباد نشدند.