بالاخره آن اتفاق رویایی که هواداران تاتنهام در انتظارش بودند رقم خورد و «آنتونیو کونته» رسما سرمربی جدید این باشگاه شد. سرمربی سابق یووه، چلسی، تیم ملی ایتالیا و اینتر، در تابستان هم مورد توجه باشگاه بود اما در آن زمان با تاتنهام به توافق نرسید. سرانجام با چند ماه تاخیر، مرد ایتالیایی بالاخره به این پیشنهاد جواب مثبت داد تا فصل جدید را در شمال لندن شروع کند. شهری که پیش از این در آن، به قهرمانی در رقابت‌های لیگ برتر رسیده است.

یک برنده سریالی. این بهترین توصیف برای «دن آنتونیو کونته» است. درباره او، کافی است بدانیم که محال است به تیمی برود و آن تیم به لحاظ فنی 10 پله ارتقا پیدا نکند. محال است کونته پروژه‌ای را کلید بزند و در آن پروژه، حداقل به یک جام قهرمانی مهم دست پیدا نکند. او به معنای واقعی کلمه، یک نابغه است. یک سرمربی در کلاس جهانی که بدون شک در شمار بهترین‌های دنیای فوتبال قرار می‌گیرد. کونته عملا عصر جدیدی برای باشگاه یوونتوس ساخت و این باشگاه را از یک عصر تلخ، به روزهای رویایی قهرمانی‌های پیاپی در سری آ رساند. او تیم ملی ایتالیا را در شرایطی ناامیدکننده تحویل گرفت و این تیم را به یک تیم بسیار قدرتمند تبدیل کرد. کونته حتی توانست اینتر را بعد از سال‌ها به قهرمان رقابت‌های فوتبال ایتالیا تبدیل کند. درست همان‌طور که از چلسی، یک قهرمان برای فوتبال انگلیس ساخته بود. او عملا به هر تیمی که وارد شده، در آن تیم موفق بوده و هیچ‌وقت در قامت یک مربی «ناکام» تیم‌هایش را ترک نکرده است. دن آنتونیو حالا در شمال لندن، یک ماموریت مهم و کلیدی دارد. ماموریت رساندن اسپرز به جایگاهی که هواداران این باشگاه و البته مالکانش، مدت‌ها برای آن صبر کرده‌اند. حداقل در دو دهه گذشته، هیچ‌وقت خبر جذب یک سرمربی تا این اندازه طرفداران این باشگاه لندنی را تحت تاثیر قرار نداده بود. بعد از صعود به لیگ قهرمانان اروپا، این بهترین اتفاق برای تاتنهام در 15 سال اخیر به شمار می‌رود. داشتن یک نابغه روی نیمکت، درست همان چیزی است که تصویری متفاوت از تاتنهام به دنیای فوتبال ارائه می‌کند. آنها خیلی زود به لحاظ تاکتیکی، به یکی از بهترین و منظم‌ترین تیم‌های اروپایی تبدیل خواهند شد.

ورود کونته به تاتنهام، به معنای حتمی بودن تغییرات بزرگ در این باشگاه است. ظاهرا مدیران تاتنهام و شخص دنی لوی، به این سرمربی وعده داده‌اند که در پنجره زمستانی نقل و انتقالات حداقل چهار بازیکن جدید را به خدمت می‌گیرند. شنیده می‌شود که سرمربی ایتالیایی در همین قدم اول، تصمیم گرفته قید استیون برخواین، جیووانی لوسلسو و دله علی را بزند و از آنها بخواهد که به فکر تیم دیگری برای خودشان باشند. نکته حتمی دیگر هم، تغییر سیستم تاتنهام و سوئیچ کردن به دفاع سه نفره است. تاتنهام در فوتبال انگلیس، یک «بازنده سریالی» به حساب می‌آید. تیمی که از سال 2008 به بعد، هیچ جامی نبرده است. جالب اینکه کونته فقط در دو فصل مربیگری در فوتبال انگلیس، به افتخاری رسیده که اسپرز در 60 سال گذشته نتوانسته دستش را به آن برساند. همه این‌ها نشان می‌دهند که مرد ایتالیایی، از باشگاه جدیدش بزرگ‌تر است. به همین خاطر هم انتظار می‌رود که او به جز آب و هوای این منطقه از لندن، همه چیز را در اطراف این باشگاه تغییر بدهد. کونته به شدت طرفدار فوتبال تاکتیکی، منظم و مبتنی بر دوندگی است. در تیم او هرگز جایی برای بازیکنان تنبل و کم‌تحرک وجود نداشته است. در تیم او هرگز جایی برای مهره‌هایی که فوتبال را جدی نمی‌گیرند، وجود نداشته است. اینکه دقیقا چه اتفاقی در این دوران رخ می‌دهد، قابل پیش‌بینی نیست. هیچ‌کس نمی‌تواند با اطمینان از این اتفاق حرف بزند که کونته حتما در شمال لندن جام خواهد گرفت. با این حال می‌توان با اطمینان گفت که دیگر همه تیم‌های انگلیسی ناچار به «جدی‌ گرفتن» اسپرز هستند. شاید در نگاه اول صبر نکردن باشگاه برای نونو و اخراج زودهنگام او کمی «بی‌رحمانه» بوده اما وقتی گزینه‌ای به اسم آنتونیو کونته وجود دارد، دیگر حتی یک دقیقه صبر کردن هم غیرضروری به نظر می‌رسد. با داشتن این سرمربی روی نیمکت، تاتنهام در کلاس متفاوتی قرار می‌گیرد و حتی می‌تواند تهدیدی برای تیم‌های بزرگ لیگ باشد.

اگر تاتنهام در مسابقه هفته گذشته با یونایتد برنده می‌شد، شاید اوله شغلش را از دست می‌داد و کونته به جای او روی نیمکت یونایتد می‌نشست. اگر واقعا آن شکست سنگین موجب شده تا اسپرز شانس امضای قرارداد با کونته را به دست بیاورد، پس آن باخت تفاوتی با یک برد بزرگ نداشته است. با داشتن کونته، اسپرز دقیقا در مسیر درستی قرار می‌گیرد. این باشگاه با پوچتینو، بزرگ‌تر شدن را باور کرد. با مورینیو «مستند» تلویزیونی ساخت، با نونو اسپریتو سانتو کمی وقت تلف کرد و حالا با دن آنتونیو، صاحب یک مربی در کلاس جهانی شد. مردی که می‌تواند عصر تازه‌ای را برای این باشگاه بسازد.