آریا طاری

مصاحبه جدید آنتوان گریزمان، بالاخره یک حقیقت جنجالی را افشا کرده است. اینکه در زمان پیوستن آنتوان به بارسا، لئو مسی رابطه خوبی با این بازیکن نداشته و از آن‌جایی که یک سال قبل از این اتفاق منتظر گریزمان بوده، از پیوستن او به بارسا در آن تاریخ استقبال نکرده است. گریزمان البته تاکید دارد که حالا دیگر رابطه‌اش با لئو رو به بهبودی رفته اما به نظر می‌رسد بین این دو، همچنان مشکلاتی وجود دارد. قبل از آنها، هم‌تیمی‌های دیگری هم بودند که هرگز با هم کنار نیامدند. در بعضی از موارد، کار حتی به کتک‌کاری هم کشیده است!

گرت و کریس؛ قطب مثبت و منفی

به محض پیوستن گرت بیل به رئال مادرید، حدس زدن سرنوشت رابطه او با رونالدو برای همه هواداران فوتبال بسیار هیجان‌انگیز به نظر می‌رسید. این دو خیلی زود با هم عکس یادگاری گرفتند و تبدیل به قطب مثبت و منفی بمب اتم، برای یک انفجار تمام‌عیار در اروپا شدند. آن اوایل همه چیز بین گرت بیل و کریس رونالدو مثبت به نظر می‌رسید اما مصاحبه ایجنت بیل چند ماه پس از پیوستن او به این باشگاه، اوضاع را کمی عوض کرد. پس از آن رابطه این دو نفر با هم رو به سردی رفت و دیگر اوضاع هرگز مثل سابق نشد. آنها در چند مسابقه کم‌ترین پاسکاری ممکن را با هم داشتند و به نظر می‌رسید هر کدام به تنهایی دوست دارند تا ستاره اصلی مادرید لقب بگیرند. پاس ندادن این دو نفر به هم گاهی به شدت روی اعصاب خودشان هم می‌رفت و طرفداران حاضر در برنابئو را نگران می‌کرد. رونالدو و بیل در کنار هم، جام‌های بسیار زیادی برای رئال به دست آوردند اما هرگز رابطه صمیمانه‌ای با هم نداشتند. حتی گفته می‌شد که در تمرین‌ها نیز رقابت عجیبی میان آنها وجود دارد و هر دو دست به هر کاری می‌زنند تا طرف مقابل را به عقب برانند و هر طور که شده، خودشان را به عنوان مرد شماره یک رئال مادرید به اثبات برسانند. حالا دیگر آنها هم‌تیمی نیستند و کیلومترها با هم فاصله دارند. کریس در ایتالیا برای یووه توپ می‌زند و گرت بیل به جمع شاگردان ژوزه مورینیو در باشگاه تاتنهام اضافه شده است.

رود فن‌نیستلروی-پاتریک کلایورت؛ دوستی تمام‌شده

وقتی فن نیستلروی به نیوکاسل رفت، کلایورت به یکی از دوستان نزدیک او تبدیل شد. این دو مهاجم هلندی بارها در کنار هم دیده شدند و زمان زیادی را با هم گذراندند اما ظاهرا در همان مقطع، رابطه بین این دو نفر کمی تغییر کرد. گفته می‌شد در چند موقعیت خاص، رود نسبت به پاتریک بدبین شده و از رفتار او انتقاد کرده است. وقتی تیم باشگاهی این دو نفر از هم جدا شد، دیگر کسی درگیر رابطه آنها نبود اما وقتی این دو دوباره در رده ملی به هم رسیدند، دیگر واضح به نظر می‌رسید که اصلا دل خوشی از هم ندارند. در مرحله پلی‌آف یورو 2004 رابطه آنها به اوج بحران رسید و حتی نیستلروی یک مصاحبه علنی علیه کلایورت و سبک بازی‌اش انجام داد. در آن شرایط دیگر هیچ چیز برای پنهان کردن وجود نداشت و همه از دشمنی بین این دو نفر، باخبر شده بودند.

ریو فردیناند - جان‌تری؛ داستان یک بازوبند

جان تری تقریبا با نیمی از هم‌تیمی‌ها در تیم ملی انگلیس مشکل داشت. یکی از این نفرات زوج او در قلب خط دفاعی یعنی ریو فردیناند بود. این دو نفر در عصر خودشان، بهترین‌ مدافعان لیگ برتر بودند اما در کنار هم، نمی‌توانستند یک زوج آرمانی بسازند. دلیل این اتفاق، مشکلات بین این دو بود. مشکلات از جایی اوج گرفت که جان تری به عنوان کاپیتان جدید تیم ملی انگلیس انتخاب شد. ریو از همان ابتدا هم با این انتخاب کنار نمی‌آمد. چراکه تری چند بار با اتهام توهین نژادپرستانه به مهره‌های رقیب از جمله آنتون فردیناند روبه‌رو شده بود. ریو از همان ابتدا نیز با کاپیتانی جی تی در تیم ملی مخالف بود و در نهایت هم به خاطر همین جاروجنجال‌ها، بازوبند از تری گرفته شد. این اتفاق برای همیشه به دوستی آنها پایان داد و موجب شد که این دو ستاره، دیگر هرگز رابطه خوبی با هم برقرار نکنند.

لوتار ماتیوس - اشتفن افنبرگ؛ تو یک دهان گشاد هستی!

مهم نیست که آنها چقدر از هم متنفر بودند. هرگز نمی‌شد توی زمین، نشانی از این تنفر پیدا کرد. همه می‌دانستند که ماتیوس و افنبرگ، اصلا علاقه‌ای به هم ندارند و با هم کنار نمی‌آیند اما در عین حال، هیچ‌کس شک نداشت که این دو فوق‌العاده حرفه‌ای عمل می‌کنند و این مشکلات را به درون زمین نمی‌کشانند. اوضاع بین این دو نفر تا زمانی که کتاب اتوبیوگرافی اشتفن افنبرگ منتشر شده بود، قابل کنترل به نظر می‌رسید. از آن زمان به بعد اما اوضاع کمی دشوار شد. افنبرگ در کتابش لقب عجیب «دهان گشاد» را برای ماتیوس انتخاب کرد و او را یک «بزدل» دانست. این کتاب یک بخش حیرت‌انگیزتر هم داشت. افنبرگ در کتابش اسم یک بخش را «آن‌چه ماتیوس از فوتبال می‌داند» گذاشت و برای کنایه‌زدن به همبازی قدیمی، صفحات این بخش را کاملا خالی نگه داشت! بازار کنایه‌ها بین این دو نفر، هنوز هم داغ است و ظاهرا هیچ‌وقت هم سرد نخواهد شد.

رابرت لواندوفسکی-یاکوب بلاژیکوفسکی؛ دعوای سیاسی

در سال 2020، لوا بدون هیچ تردیدی بهترین بازیکن دنیا بوده و آماده‌تر از هر فوتبالیست دیگری نشان داده است. این ستاره قبل از امضای قرارداد با بایرن‌مونیخ، در عضویت دورتموند قرار داشت و با این تیم در فوتبال آلمان، به شهرتی قابل توجه رسید. در همین باشگاه بود که لوا با ستاره هم‌وطنش یاکوب بلاژیکوفسکی هم‌تیمی شد. مشکلات بین این دو هم‌تیمی، به نظرات سیاسی‌شان در مورد لهستان مربوط بود. این موضوع شکاف بسیار عمیقی بین آنها ایجاد کرد. در سال 2013 بود که یاکوب آسیب دید و لواندوفسکی بازوبند کاپیتانی تیم ملی لهستان را به دست آورد. سرمربی تیم لهستان پس از این اتفاق، تصمیم گرفت بازوبند را روی بازوی لوا نگه دارد و همین موضوع آتش اختلافات را بین او و یاکوب از همیشه شعله‌ورتر کرد. پس از مدتی، یاکوب به خاطر اختلاف شدید با لواندوفسکی، دیگر به تیم ملی لهستان دعوت نشد.

زلاتان ایبراهیموویچ-رافائل فن در فارت؛ مصدومیت عمدی!

برای مرور تنفر این دو هم‌تیمی نسبت به هم، باید به اوایل این قرن برگردیم. جایی که هر دو فوتبالیست در فوتبال هلند دیده می‌شدند و در عضویت باشگاه آژاکس قرار داشتند. رابطه بین این دو بسیار خوب بود و زلاتان و رافائل دوستان خوبی برای هم به شمار می‌رفتند اما یک اتفاق، این رابطه را کاملا خراب کرد. وقتی این دو نفر در یک مسابقه ملی با هم روبه‌رو شدند، ایبرا روی پای رافا تکل زد و بلافاصله ستاره هلندی که به شدت از این مصدومیت عصبانی شده بود، در کنفرانس خبری پس از مسابقه این صحنه را یک «آسیب عمدی» دانست. زلاتان که همیشه در چنین جنجال‌هایی حرف آخر را می‌زند نیز در یک اظهارنظر عجیب، مدعی شد که قصد داشته هر دو پای بازیکن حریف را بشکند! واضح است که در بازگشت این دو نفر از اردوهای ملی، رابطه آنها با هم فوق‌العاده بد بود. آنها برای مدت زیادی در اردوی آژاکس با هم صحبت نمی‌کردند.

اندی کول - تدی شرینگام؛ با من دست بده!

اندی و تدی چندین سال در منچستریونایتد و تیم ملی با هم بازی کردند و در ظاهر دوستان خوبی برای هم بودند اما در واقعیت، این فرضیه اصلا حقیقت نداشت. آنها اصلا رابطه خوبی با هم نداشتند اما حرفه‌ای بودن اجازه نمی‌داد این مشکلات را در زمین مسابقه علنی کنند. ماجرا از یک مسابقه ملی شروع شد. اندی که به تازگی به تیم ملی دعوت شده بود به جای تدی به زمین فرستاده شد و تدی که از تعویض‌اش ناراحت به نظر می‌رسید، حاضر به دست دادن با او نشد. این اتفاق برای کول آنقدر تلخ بود که او برای 15 سال هرگز به صورت مستقیم با شرینگام حرف نزد. آنها در زمین مسابقه کنار هم بودند اما بیرون زمین حتی یک کلمه با هم حرف نمی‌زدند! اندی بعدها در مصاحبه‌ای گفت هم‌نشینی با بازیکنی که دو بار پایش را شکسته را به دوستی با شرینگام ترجیح می‌دهد!