اگرچه هنوز هم در مورد فهرست تیم ملی حرف و حدیث‌ها و تردیدهایی منطقی وجود دارد اما نادیده گرفتن نمایش خوب این تیم در سارایوو هم بیش از حد غیرمنصفانه به نظر می‌رسد. ایران با وجود غیبت بسیاری از ستاره‌های کلیدی، کیفیت خوبی از خودش نشان داد و این بازی را در زمین حریف با دو گل زده و دروازه بسته به پایان رساند. حتی اگر حریف تیمی نسبتا خوب مثل بوسنی باشد، یک دیدار تدارکاتی هیچ‌وقت برای سنجیدن عیار یک تیم کافی نیست اما نمی‌توان روند خوب تیم ملی با سرمربی کروات را زیر سوال برد. اول از همه باید به این موضوع اشاره کرد که اسکو، هنوز در حال چیدن ترکیب و محک زدن ایده‌های مختلف است. تیم او در دیدار تدارکاتی قبلی با چهار مدافع به زمین رفت اما سیستم تیم ملی در دیدار با بوسنی بر اساس استفاده از سه مدافع چیده شد. این تیم در نیمه اول با سه مدافع و سه مهاجم بازی کرد و در نیمه دوم سه مدافع و دو مهاجم داشت. تیم ملی با چند شیوه کاملا متفاوت مقابل رقبا ظاهر شده و از همه این روش‌ها نیز نتیجه گرفته است.

نکته مهم دیگری که در تیم اسکوچیچ دیده می‌شود، دوندگی بالای بازیکنان و پرس بالا برای بازپس‌گرفتن توپ از رقیب است. همین اتفاق بود که در نهایت موجب رسیدن توپ به کاوه و رقم خوردن اولین گل تیم ملی شد. نمایش فردی تک تک نفرات ایران نیز در این مسابقه، کاملا درخشان به نظر می‌رسید. امیر عابدزاده با وجود تجربه کمی که درون دروازه ایران داشته، بسیار ایده‌آل و پخته فوتبال بازی می‌کند. کنعانی، شجاع و مرتضی پورعلی‌گنجی، از کیفیت فوق‌العاده‌ای برخوردار هستند و حتی روبه‌روی رقبای اروپایی، نفوذناپذیر به نظر می‌رسند.

در کناره‌ها نیز مهره‌هایی مثل صادق محرمی و میلاد محمدی، دائما در حال رفت و برگشت هستند و در هیچ شرایطی خسته نمی‌شوند. در میانه زمین احسان و احمدنور، کاملا با اقتدار فوتبال بازی می‌کنند، علی قلی‌زاده به یک الماس برای تیم ملی تبدیل شده و وحید امیری، نظر مثبت همه مربیان را به دست می‌آورد. کاوه رضایی هم دوباره ثابت کرده که می‌تواند یک مربی قابل اعتماد برای تیم ملی تلقی شود.

حتی نفرات تعویضی ایران در این دیدار، بسیار خوب ظاهر شدند. از سعید عزت‌اللهی که دوباره در تیم ملی به میدان رفت تا مهدی قایدی که اولین گل ملی‌اش را به شکلی زیبا به ثمر رساند. تا قبل از برگزاری دیدار با بوسنی، موجی از واکنش‌های منفی نثار تیم ملی شده بود و کم‌تر کسی به پروژه اسکوچیچ اعتماد داشت اما کیفیت خوب تیم در این نبرد، نگاه‌ها را کمی عوض کرد. برای رسیدن به جام جهانی، در تک تک دیدارها به چنین کیفیتی نیاز خواهیم داشت. اگر تیم ملی روبه‌روی بحرین و عراق هم همین‌قدر مقتدر و منضبط نشان بدهد، عبور از این مرحله مقدماتی جام جهانی دور از دسترس نخواهد بود.

این تیم با همه نفرات پرانگیزه‌ای که دارد، آماده است تا نتایج خوب دیدارهای مقدماتی را به دیدارهای رسمی منتقل کند.