آریا طاری

هفته بیست و دوم لیگ برتر، قرار بود فقط چند روز پس از هفته بیست و یکم برگزار شود اما ماجرای کرونا بین این دو هفته لیگ برتر، حدود چهار ماه فاصله قرار داد. دیدارهای این هفته نیز سرانجام با برگزاری هشت دیدار در هفت شهر مختلف، به پایان رسیدند. این هفته، برنده‌ها و بازنده‌های زیادی داشت. افرادی که سرنوشت متفاوتی را تجربه کردند و هفته متضادی را پشت سر گذاشتند.

برنده‌ها:

   محمود فکری

شکست دادن تراکتورسازی در تبریز، یک موفقیت بزرگ برای محمود فکری بود. او در دو بازی روی نیمکت نساجی، 6 امتیاز تصاحب کرده و حالا دیگر نگرانی برای سقوط را تجربه نمی‌کند. فکری مسیر مربیگری را به تدریج طی کرده و حالا روزهای فوق‌العاده‌ای را روی نیمکت نساجی سپری می‌کند.

  علیرضا حقیقی

کلین‌شیت روبه‌روی تراکتورسازی، در یک روز رویایی برای علیرضا حقیقی رقم خورد. او روی خط دروازه نساجی، چند واکنش بسیار خوب داشت و یکی از بهترین مهره‌های نساجی در مسیر رسیدن به این پیروزی ارزشمند بود. حقیقی با این عملکرد خوب، نشان داد که دوباره حتی به حضور در اردوهای تیم ملی فکر می‌کند.

  سعید صادقی

به ثمر رساندن دو گل برابر ذوب‌آهن، سعید صادقی را به یکی از بهترین مهره‌های این هفته از لیگ برتر تبدیل کرد. او با یک نمایش بی‌نقص و البته به لطف اشتباه مهلک گلر حریف، سه امتیاز نبرد با ذوب را برای شهرخودرو به دست آورد. در هفته توقف استقلال و تراکتورسازی، شهرخودرو با این نتیجه حالا بیشتر از همیشه به کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا امیدوار است.

  امین مشایخ

دیرهنگام‌ترین گل این هفته از رقابت‌های لیگ برتر را، امین مشایخ به ثمر رساند. او که در نیمه اول روی نیمکت ذخیره‌ها حضور داشت، در نیمه دوم به زمین وارد شد و تنها ثانیه‌هایی قبل از سوت پایان داور مسابقه، یک امتیاز حساس برای تیمش گرفت. این یک گل روحیه بخش و امیدوارکننده برای شاهینی‌ها به شمار می‌رفت.

  مهدی عبدی

درخشش مهاجم جوان شماره 16 پرسپولیسی‌ها، به همه ثابت کرد که این تیم هیچ نیازی به استوکس و اوساگونا نداشت. او یک بار روی زمین و یک بار روی هوا، دروازه پیکان را باز کرد تا ستاره اصلی زمین مسابقه لقب بگیرد. تعویض موثر یحیی روبه‌روی پیکان، احتمالا در هشت هفته پایانی نقش پررنگی در ترکیب اصلی پرسپولیسی‌ها داشته باشد.

  امیر قلعه‌نویی

پیروزی مقتدرانه سپاهان در هفته بیست و دوم، نشان داد که امیر قلعه‌نویی و تیمش تحت تاثیر تعطیلی مسابقه‌ها و حواشی بعدی قرار نگرفته‌اند. حالا سپاهان، نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده پرسپولیس به شمار می‌رود. شاید به جز سرخ‌ها، تنها این تیم امیر قلعه‌نویی باشد که هنوز می‌تواند قهرمانی لیگ برتر را از آن خودش کند.

  جواد نکونام

پیروزی برابر ماشین‌سازی تبریز، جواد نکونام را صاحب دومین پیروزی متوالی در دوران پس از تعطیلی لیگ برتر کرد. او و تیمش با این نتایج خوب، حالا از شانس بسیار زیادی برای کسب سهمیه برخوردار هستند. جالب اینکه هر دو پیروزی اخیر فولاد در بازگشت لیگ، با کام‌بک‌ به دست آمده‌اند.

بازنده‌ها:

  فرهاد مجیدی

استقلال که می‌توانست این روزها فاصله‌اش را با پرسپولیس به عدد هشت برساند، حالا 13 امتیاز از صدرنشین لیگ برتر عقب است. فرهاد و تیمش این هفته نیز ناامیدکننده نشان دادند و نتوانستند همه امتیازهای بازی با سایپا را به دست بیاورند. سایپا که در نیم‌فصل اول به راحتی در مقابل استراماچونی زانو زده بود، این هفته توانست یک امتیاز از استقلال بگیرد.

   مهدی قائدی

در اولین نمایش‌ها در سال 99، مهدی قائدی آن بازیکن همیشگی نبوده است. او که در این فصل یکی از بهترین و آماده‌ترین نفرات استقلال بوده، حالا نه گل می‌زند و نه در خلق موقعیت موثر است. البته که غیبت شیخ دیاباته نیز، تاثیر شگرفی در افت این مهاجم داشته است.

  دانیال اسماعیلی‌فر

برای دومین بار در این فصل، ذوب‌آهن صاحب ضربه پنالتی شد و برای دومین بار در این فصل، این ضربه پنالتی از دست رفت. این بار نوبت دانیال اسماعیلی‌فر بود که این فرصت را به راحتی از دست بدهد. این بازیکن، سهم زیادی در شکست این هفته تیمش روبه‌روی شهرخودرو داشت.

  وحید شیخ ویسی

دومین اشتباه مهلک او روبه‌روی علی علیپور، پیکان را بازنده جدال این هفته کرد و زمزمه‌های زیادی را نیز در اطراف این گلر به وجود آورد. شیخ ویسی به سادگی هرچه تمام‌تر، تسلیم علیپور شد و با این اشتباه بزرگ، مقدمات شکست پیکان را در دیدار حساس این هفته فراهم کرد.

  فرشید باقری

تیر فرشید، درست وسط قلب آبی‌ها فرود آمد. استقلال که در جریان بازی، خیلی زود دروازه حریف را باز کرده بود، روبه‌روی حریفی که حتی یک موقعیت جدی برای گل‌زنی نداشت، با گل به خودی فرشید باقری مساوی کرد.

  حبیب فرعباسی

اولین کارت قرمز این فصل نفت مسجدسلیمان، سهم حبیب فرعباسی شد. بازیکنی که با اخراج در این نبرد، یکی از مقصران توقف نفت مسجدسلیمان بود. فرعباسی خیلی زود ناچار به ترک زمین شد و مسجدسلیمانی‌ها، در نهایت دو امتیاز را از دست دادند.

   ساکت الهامی

اوضاع تراکتور در لیگ برتر، اصلا دلچسب به نظر نمی‌رسد. ساکت الهامی با این باخت ناامیدکننده، به استقبال دیدارهای سخت پیش رو خواهد رفت. با این نتیجه، حالا تردیدهای زیادی در مورد توانایی‌های فنی این مربی در تبریز به وجود آمده است.