توپ وزیر در زمین خبرنگاران

مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش درباره عقب افتادن ثبت‌نام از نامزدهای والیبال و حاشیه‌های ایجاد شده تصریح کرد:«خبرنگاران حاشیه ایجاد نکنند، هیچ حاشیه‌ای این تغییر زمان ایجاد نکرده است. ما دو رویداد داریم، مسابقات نوجوانان و مسابقات کسب سهمیه المپیک، بنابراین وضعیت مدیریتی فدراسیون را برای دو هفته آینده بهم نزنیم تا شرایط برای دو هفته آینده برای ثبت‌نام فراهم شود.» به نظر می‌رسد خود وزارت با تبعیض بین فدراسیون‌ها در برگزاری انتخابات حاشیه‌ساز شده نه خبرنگاران که تنها دنبال شفاف‌سازی هستند. وزیر ورزش می‌تواند نگاهی دقیق به برنامه‌های فدراسیون‌ها داشته باشد و برای انتخابات فدراسیون‌ها رویه‌ای را در پیش بگیرد که شائبه مهندسی را از بین ببرد چراکه واضح است که تقویم هر فدراسیون و برنامه مسابقاتش از مدت‌ها قبل مشخص است. ضمن اینکه موضوع اصلاح اساسنامه فدراسیون‌ها و مجوز دادن به دو شغله‌ها و بازنشسته‌ها نیز مطرح است که می‌تواند مسیر بازگشت محمدرضا داورزنی به فدراسیون والیبال را هموار کند.

    

حضور در انتخابی بدون بازی تدارکاتی

با اعلام امیر خوش‌خبر سرپرست تیم ملی والیبال ایران، اردوی آماده‌سازی ایران در بلغارستان لغو شد. وی گفت:«بنا بر تصمیم ایگور کولاکوویچ، این اردو به دلیل وضعیت تیم ملی و نیاز به برگزاری جلسات تمرینی بیشتر و همچنین ریکاوری بازیکنان، لغو شد. فدراسیون والیبال با ارسال نامه‌ای رسمی به فدراسیون والیبال بلغارستان، بابت این مساله عذرخواهی کرد. برخی از بازیکنان برای درمان خود نیاز به زمان بیشتری داشتند و همچنین یلی و حضرت‌پور به تازگی به کشور بازگشتند و برای انجام امور مربوط به خروج از کشور، نیاز به زمان بیشتری بود و این مسائل نیز باعث تغییر در برنامه‌ تیم ملی شد.» تیم ملی والیبال بامداد چهارشنبه شانزدهم مرداد برای حضور در مسابقات انتخابی المپیک، عازم سن‌پترزبورگ خواهد شد. مسابقات انتخابی المپیک از 18 تا 20 مرداد به میزبانی روسیه برگزار می‌شود. در این مسابقات ایران باید در سن‌پترزبورگ با روسیه، کوبا و مکزیک روبه‌رو شود.

    

کوچ معروف از ایتالیا به چین

سعید معروف، کاپیتان و پاسور تیم ملی والیبال ایران سرانجام تیم باشگاهی‌اش برای فصل آینده را انتخاب کرد. او که فصل گذشته در تیم سیه‌نا توپ می‌زد طبق زمزمه‌هایی که می‌شد تصمیم گرفت برای سال آینده به تیمی در شرق آسیا در لیگ چین برود. به این ترتیب کاپیتان معروف از سری آ ایتالیا به لیگ چین کوچ کرد و با تیم «بایک موتور» پکن قرارداد امضا کرد. این تیم فصل گذشته نایب قهرمان لیگ چین شد و در سال‌های اخیر بارها با نماینده‌های ایران در جام باشگاه‌های آسیا بازی کرده است. ستاره‌هایی همچون توماس ادگار استرالیایی، لئونل مارشال کوبایی، تیلور ساندر آمریکایی، اورئول کامجوی کوبایی، میخائیل کوبیاک لهستانی سابقه بازی در این تیم را دارند. کوین تیلیه فرانسوی هم از سال 2017 همچنان عضوی از این تیم است.

    

ملایی، نفر اول رنکینگ جودو

سعید ملایی که نفر اول رنکینگ جودوی جهان در وزن 81- کیلوگرم است، موفق شد بعد از کسب مدال برنز رقابت‌های گرندپری زاگرب کرواسی، رتبه اول رنکینگ المپیکی این وزن را هم به دست آورد. ملایی در مسابقات کرواسی برای کسب مدال برنز با سونگسو لی از کره جنوبی 29 ساله با رنکینگ 36 و دارای نقره گرنداسلم پاریس 2018 روبه‌رو شد و با پیروزی مقابل او روی سکو رفت. ملایی همچنان برای کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو تلاش می‌کند که با این حساب شرایط ایده‌آلی دارد و در یک قدمی قطعی شدن سهمیه‌اش قرار دارد.

    

 4 دیدار اروپایی تا جام جهانی

تیم ملی بسکتبال ایران بعد از تورنمنت تدارکاتی پرتغال، دیروز راهی روسیه شد. تیم ملی بعد از دو روز استراحت و تمرین در روسیه از 12 مرداد دیدارهای تدارکاتی خود را آغاز می‌کند و ابتدا به مصاف اردن می‌رود و سپس با روسیه روبه‌رو می‌شود. تیم ملی در آخرین سفر اروپایی خود از 17 تا 20 مرداد در یونان حاضر شده و به مصاف تیم‌های یونان و مجارستان خواهد رفت. تیم ملی کشورمان 22 مرداد به کشور باز می‌گردد. جام جهانی بسکتبال چین از 9 شهریور آغاز می‌شود و قرار است شاگردان مهران شاهین‌طبع پیش از شروع این رقابت‌ها در تورنمنت تدارکاتی در این کشور هم به میدان بروند.