دستیار وزیر کشور در جلسه انتخاباتی سعید جلیلی، حضور پیدا می‌کند و  سخنگوی دولت در حمایت از او توئیت‌ می‌زند. اینها تنها نمونه‌هایی از تخلفات انتخاباتی دولتی‌ها در سایه سکوت محمد مخبر و احمد وحیدی است. نماینده بستان‌آباد در مجلس با انتقاد از حضور دستیار و رئیس مرکز انتصابات وزارت کشور در جلسه انتخاباتی یک نامزد خاص گفت: فرد مذکور علاوه بر دستیار وزیر کشور بودن، رئیس مرکز انتصابات وزارت کشور هم هست و تمام فرآیند انتصابات از جمله فرآیند انتصاب فرمانداران که مجری برگزاری انتخابات هستند توسط ایشان انجام می‌شود. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت حضور ایشان در جلسه ستاد انتخاباتی این نامزد با هدف خاصی صورت پذیرفته است. غلامرضا نوری در ستاد یاران پزشکیان، افزود: طبق قانون، وزارت کشور مجری برگزاری انتخابات است و حضور یک فرد نزدیک به وزیر کشور در نشست انتخاباتی یکی از نامزدها قطعا خلاف قانون و رعایت اصل بی‌طرفی است. وی تاکید کرد: وزیر کشور باید پاسخگوی این اقدام غیرقانونی دستیار خود باشد چراکه این اقدامات وزارت کشور شائبه جانبداری مسئولین برگزاری انتخابات را به نفع یک فرد خاص تقویت می کند.

نوری از هیات مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری خواست این تخلف مسئول ارشد وزارت کشور را در اسرع وقت بررسی و نتیجه را اعلام کنند.

ممنوعیت تبلیغ مقامات اجرایی برای نامزد‌های انتخاباتی

یک حقوقدان نیز در این راستا، گفت: امکانات سازمان‌های عمومی و دولتی، نباید برای تبلیغات انتخاباتی به کار گرفته شود.

به گزارش انتخاب، کامبیز نوروزی، درباره تخلف انتخاباتی نامزدهای شکست‌خورده و انصرافی و مقامات دولتی گفت: در قانون انتخابات ریاست جمهوری، مقامات اجرایی از تبلیغ برای نامزدهای انتخاباتی ممنوع هستند. چنانچه افراد قصد دارند وارد تبلیغات انتخاباتی شوند، باید مرخصی بگیرند. همینطور امکانات سازمان‌های عمومی و دولتی، نباید برای تبلیغات انتخاباتی به کار گرفته شود.

 وی درباره تخلف‌های موجود تا این مقطع در انتخابات گفت: من آن مقداری که تاکنون از انتخابات مشاهده کردم، نامزدها بیش از اعلام حمایت کاری نکرده‌اند. یکی از نامزدها گفته بود ستادهایش را در اختیار جلیلی قرار می‌دهد که تخلف نیست. اما سخنگوی دولت در مطلبی که در فضای مجازی منتشر کرده بود، از آقای جلیلی حمایت کرده بود که این کار چندان پسندیده و قانونی نیست.