در ادامه مسابقات یورو ۲۰۲۴، مدعی عنوان قهرمانی در نمایشی ضعیف مغلوب اسپانیا شد تا ماتادورها هم بعد از آلمان صعود خود را به مرحله بعدی قطعی کردند.

در مسابقات روز هفتم رقابت‌های فوتبال یورو 2024 (پنجشنبه 31 خرداد) جام ملت‌های اروپا با دیدار دو تیم اسلوونی و صربستان آغاز شد. در حالی‌که بیشتر پیش‌بینی‌ها حاکی از این بود که صرب‌ها کار راحتی در مقابل حریف خود خواهند داشت این اسلوونی بود که از همان ابتدا توپ و میدان را در دست گرفت.

با این حال نیمه نخست مسابقه بدون گل مساوی به پایان رسید. در ۴۵ دقیقه دوم سفیدپوشان اسلوونی توانستند در دقیقه ۶۹ دروازه حریف خود را باز کنند. در ادامه بازی تلاش‌های قرمز پوشان صربستان بی‌نتیجه دنبال می‌شد. در حالی که به نظر می‌رسد بازی با همان یک گل در حال پایان است، صرب‌ها موفق شدند با ضربه سر زیبای لوکا یوویچ مهاجم باشگاه میلان ایتالیا در دقیقه ۹۵ بازی را به تساوی بکشانند.

در دیگر بازی این گروه دو تیم انگلستان و دانمارک به مصاف یکدیگر رفتند. انگلیسی‌ها که در دیدار نخست خود نمایش چشم‌نوازی ارائه نکرده بودند در این دیدار حتی از آن هم بدتر بودند. سه‌شیرها ابتدا در دقیقه ۱۸ توسط هری کین به گل رسیدند اما دانمارک خیلی زود و در دقیقه گل تساوی را وارد دروازه حریف کرد.

۴۵ دقیقه نیمه نخست با همان نتیجه تساوی ۱-۱ به پایان رسید. در نیمه دوم در حالی که انتظار می‌رفت شاگردان گرت ساوت گیت برای پیروزی به آب و آتش بزنند بازی نه چندان جالبی از سوی سفیدپوشان مشاهده شد و حتی در در دقایقی از بازی دانمارکی‌ها می‌توانستند به گل پیروزی هم دست یابند.

در نهایت این بازی با تساوی ۱-۱ به پایان رسید تا انگلیس با وجود نمایش‌های نه چندان قابل توجه تا اندازه زیادی مسیر صعود به مرحله بعد را طی کرده باشد. بعد از این تساوی طرفداران فوتبال در انگلستان انتقادات زیادی نسبت به عملکرد این تیم مطرح و خواستار ایجاد تغییرات در تاکتیک‌های این تیم در مسابقات بعدی شدند.

با این نتایج و در پایان روز دوم بازی‌های این گروه، انگلستان با ۴ امتیاز صدرنشین است و دو تیم اسلوونی و دانمارک با ۲ امتیاز دوم و سوم هستند. همچنین صربستان هم با ۱ امتیاز در قعر جدول حضور دارد اما پیروزی در بازی پایانی مقابل دانمارک می‌تواند این تیم را راهی دور بعدی نماید. به این ترتیب هر چهار تیم این گروه برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی بخت دارند.

در آخرین بازی پنجشنبه شب دو تیم مدعی عنوان قهرمانی یعنی اسپانیا و ایتالیا به مصاف یکدیگر رفتند. این دو تیم آخرین بار در بازی‌های یورو در مرحله نیمه نهایی دوره قبل با یکدیگر مسابقه داده بودند که در آن مسابقه ایتالیا در ضربات پنالتی توانسته بود حریف خود را شکست دهد. اما این بار ایتالیا هیچ نشانی از تیم دور قبل نداشت و از همان ابتدا تحت فشار شدید حملات بازیکنان اسپانیا قرار گرفت. با وجود موقعیت‌های ماتادورها نیمه نخست بدون گل مساوی به پایان رسید. در نیمه دوم با حملات فراوان اسپانیا بالاخره آنها توانستند در دقیقه ۵۵ روی اشتباه کالافیوری مدافع ایتالیا که به اشتباه دروازه خودی را باز کرد به گل برسند.

در ادامه بازی لاجوردی‌پوشان حتی توان نزدیک شدن به دروازه اسپانیا را هم نداشتند و این اسپانیا بود که باز هم موقعیت‌های دیگری را روی دروازه حریف ایجاد کرد. آتزوری باید خوشحال باشد که جی جی دوناروما درون دروازه این تیم بود در غیر این صورت آنها احتمالا با نتیجه سنگین‌تری بازی را به حریف خود واگذار می‌کردند. در نهایت مسابقه با نتیجه ۱-۰ به سود اسپانیا به پایان رسید اما فاصله دو تیم در این دیدار حتما بیش از ۱ گل بود.

با این نتیجه حالا اسپانیا با ۶ امتیاز صعود خود به مرحله بعدی را قطعی کرده و ایتالیا با ۳ امتیاز در رده دوم قرار دارد. همچنین آلبانی و کرواسی هم با ۱ امتیاز سوم و چهارم هستند. در شب پایانی بازی‌های این گروه اسپانیا با آلبانی دیدار می‌کند و ایتالیا و کراسی در دیدار مرگ و زندگی با یکدیگر برای صعود خواهند جنگید.