صعود پی‌اس‌جی به جمع هشت تیم برتر لیگ قهرمانان، هیچ‌کس را شگفت‌زده نکرد اما بایرن با وجود شکست در بازی رفت، به هر قیمتی خودش را به دور بعدی رساند. نقش اول صعود این دو تیم به مرحله بعد، دو مهاجم درخشان بودند. امباپه و هری کین. دو بازیکنی که به دلایل مختلف تحت فشار نیز قرار داشتند و روزهای سختی را سپری می‌کردند. حالا اما آنها تنها بازیکنان در پنج لیگ معتبر اروپایی هستند که در این فصل توانسته‌اند روی 40 گل تاثیر مستقیم بگذارند. دو مهاجم بزرگ که این فصل قهرمانی در اروپا را برای خودشان می‌خواهند.

بایرن مونیخ این هفته برای چهارمین بار، پس از شکست در بازی رفت دور حذفی لیگ قهرمانان توانست در دور برگشت به مرحله بعدی صعود کند. آنها در زمین لاتزیو، حتی یک شوت درون چارچوب هم نداشتند اما در بازی برگشت به سرعت به مسابقه مسلط شدند و خیلی زود هم به گل رسیدند. داستان این بازی برای تیم توخل، کاملا با بازی قبلی متفاوت بود. به نظر می‌رسید لاتزیو نیز در زمان تصاحب توپ، هیچ برنامه‌ای در فاز هجومی ندارد و این مساله کار را برای بایرن ساده‌تر می‌کرد. هری که در نیمه اول این بازی برای تیمش گل زده بود، در نیمه دوم نیز توپ دیگری را وارد دروازه لاتزیو کرد. این بیست و هفتمین گل این بازیکن در لیگ قهرمانان اروپا به شمار می‌رود. در بین همه ستاره‌های فوتبال انگلیس، فقط وین رونی بیشتر از او در اروپا گل زده و فاصله بین این دو نفر نیز حالا فقط سه گل است. ضعف لاتزیو در نبردهای بیرون از خانه، این بار هم برایش گران تمام شد و بازی با برتری مطلق بایرن مونیخ به پایان رسید تا تیم توخل کمی از بحران دور شود. تیمی که این فصل سوپرجام فوتبال آلمان را از دست داد، در جام حذفی از تورنمنت کنار رفت و احتمالا کورس قهرمانی لیگ را به لورکوزن واگذار کند. با این حال آنها هنوز در لیگ قهرمانان زنده هستند و شانس ادامه دادن دارند. بایرن تا حدود زیادی این شانس را مدیون هری کین خواهد بود. ستاره‌ای که در بهترین زمان ممکن به کمک تیمش آمد.

در اسپانیا نیز، کیلیان امباپه شب درخشانی را روبه‌روی سوسیه‌داد پشت سر گذاشت. او با یک گل زودهنگام در آنوئتا عملا بازی را تمام کرد و در نیمه دوم تیر خلاص را هم به حریف زد. امباپه در 69 بازی لیگ قهرمانان، دقیقا روی 69 گل تاثیر مستقیم داشته و رکورد جالبی برای خودش خلق کرده است. این بازیکن این فصل روی 41 گل نیز تاثیر مستقیم داشته است. این برد برای پاریس بسیار مهم بود. آنها برای سومین بار در هشت سال گذشته، موفق شدند خودشان را به یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا برسانند. سوسیه‌داد نیز به روند بدون برد ماندن در دیدارهای حذفی لیگ قهرمانان ادامه داد. هم هری کین و هم کیلیان امباپه، انگیزه‌های زیادی برای درخشش در رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان دارند. دو ستاره‌ای که صعود تیم‌شان از این مرحله را به کمک نبوغ خودشان رقم زدند.